Antreprenor 10%: Fondează-ți și gestionează-ți afacerea de vis, fără să renunți la job

(0) Scrie o recenzie

ISBN: 978-606-913-741-3

Produs download (descărcabil)

Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar.  INSTRUCTIUNI DOWNLOAD 

eBook
27,30 Lei
Adaugă la favorite

Antreprenor 10%: Fondează-ți și gestionează-ți afacerea de vis, fără să renunți la job / The 10% Entrepreneur: Live Your Startup Dream Without Quitting Your Day Job de Patrick J. McGinnis îți furnizează toate instrumentele și strategia de care ai nevoie pentru a integra antreprenoriatul în cariera ta. Așadar, dacă ai un loc de muncă foarte bun, la care nu vrei să renunți, dar în același timp crezi că ai ceva mai mult de oferit societății decât simpla ta prestație de la job, antreprenor 10% este soluția. 


Cartea îți oferă câteva exemple relevante de indivizi  care au reușit să împace cu succes cariera cu antreprenoriatul, dar și strategiile pe care le-au folosit în acest sens. Printre ei se numără un designer, un inginer de software, un agent literar, un agent de vânzări în domeniul auto, un creator de reclame TV, un medic, un părinte care stă acasă pentru a-și crește copiii, câțiva studenți, câțiva avocați, precum și oameni care lucrează în finanțe, în consultanță, în domeniul tehnic și în multe alte domenii de activitate.


Patrick J. McGinnis (n.1976) a absolvit „magna cum laude” Facultatea de Relații Internaționale a Universității Georgetown și deține un master în Administrarea Afacerilor la Harvard. În prezent este manager partener al firmei Dirigo Advisors și membru în consiliile de administrație în cadrul Resource Group și Socialatom Ventures. Ca antreprenor 10% are experiență atât ca Înger investitor, cât și în calitate de Consilier al mai multor firme. 


În paralel cu activitatea de antreprenoriat, Patrick J. McGinnis este scriitor și speaker, dar și un călător împătimit, vizitând până acum mai mult de 70 de țări. În calitate de publicist scrie articole pentru publicații prestigioase precum Forbes, The Huffington Post sau Business Insider pe teme legate de călătorii, afaceri și evoluția tehnologiei. 


Numele lui îți sună cunoscut probabil pentru că el este autorul termenului FOMO (fear of missing out / teama de a pierde). Patrick J. McGinnis a folosit pentru prima dată acest termen în cadrul unui articol scris pentru publicația The Harbus a universității Harvard. Termenul avea să fie promovat intensiv mai târziu de Facebook drept cel mai bun exemplu de nevroză caracteristică unei societăți conectate în permanență. 


Cartea este împărțită în două părți, după cum urmează:


Partea I: De ce ar trebui să fii antreprenor 10%?


În prima parte a cărții autorul descrie contextul socio-economic în care a apărut această tendință și explică motivele pentru care atât de mulți oameni integrează antreprenoriatul în cariera lor, prezentând totodată și cele cinci tipuri de antreprenori 10%. 


Datele statistice referitoare la piața muncii, dar și la preferințele în materie de muncă ale noii generații, pe care le vei descoperi aici,  sunt extrem de interesante, ca și motivele pentru a nu deveni un antreprenor cu normă întreagă, de altfel.


În schimb, autorul îți vorbește în termeni foarte pozitivi despre avantajele evidente ale antreprenoriatului cu jumătate de normă, devenit astăzi mai accesibil ca niciodată datorită tehnologiei:


Faci lucrurile care îți plac, obținând valoare pe termen lung.


Investești puțin timp, obținând beneficii considerabile;


Câștigi relații noi, dobândești abilități noi, ți se ivesc noi oportunități; 


Devii mult mai eficient la locul de muncă cu normă întreagă;


Exemplele din această parte a cărții te vor ajuta să îți dai seama ce abilitate a ta s-ar preta cel mai bine pentru o activitate în stilul antreprenor 10%. Iată doar câteva exemple.


Josh Newman – un programator web angajat într-o agenție de publicitate își creează propria agenție de publicitate vânzând la un preț mai mic unor clienți mai mici același produs ca și la serviciu.


Dan Gertsacov director tehnic la Arcos Dorados (franciza McDonald’s din America Latină) își transformă pasiunea pentru gătit într-o activitate secundară investind în „La Xarcuteria”, un restaurant local condus de un bucătar promițător.


Hillyer Jennings a înființat brandul de brățări muzicale Wrist Tunes în timp ce studia Dreptul. În prezent vine brățări muzicale și este în același timp un avocat de succes în mediul corporatist.


Peter Barlow un avocat pasionat de meseria lui s-a implicat ca antreprenor 10% în mai multe proiecte din care a avut mai mult de învățat decât de câștigat. În cele din urmă a fondat împreună cu doi asociați brandul Silvercar – un serviciu de închiriat mașini. Chiar dacă afacerea a avut succes, Pater a rămas dedicat carierei sale de avocat.


Cele 5 tipuri de antreprenori 10% prezentate de autor în această parte a cărții te vor ajuta să te hotărăști în care tip te-ai putea încadra și tu. Este vorba mai exact despre:


1. Îngerul investitor – reprezintă o sursă importantă de finanțare pentru noile întreprinderi cu creștere rapidă pe piață. Câștigurile care îi revin ca urmare a investiției sunt de cele mai multe ori considerabile, dat fiind faptul că astfel de firme își continuă de obicei constant ascensiunea.


2. Consilierul – investește expertiză, nu bani, în firmele cu un potențial promițător. Acesta este recompensat cu acțiuni în schimbul orelor lucrate în beneficiul companiei.


3. Fondatorul – își concentrează întreaga atenție asupra unei singure companii și deține controlul asupra acesteia, la nivel operațional.


4. Pasionatul – Investește timp și energie în ceva ce îl pasionează, dar lucrează la proiectul său de afaceri cu profesionalismul unui Înger investitor, al unui Consilier sau al unui Fondator. Motivația lui este mai degrabă pasiunea decât profitul.


5. Antreprenorul 110% - este un antreprenor cu normă întreagă care alege să investească și în altă companie (asumându-și așadar statutul de Înger investitor) sau acceptând funcția de Consilier într-o afacere secundară.



Partea a II-a: Cum să îți construiești o carieră de antreprenor 10%


A doua parte a cărții îți oferă un ghid pas cu pas pentru a deveni antreprenor 10%.


Observăm astfel că fiecare tip de antreprenor 10% este caracterizat de o anumită combinație între investiția de timp, investiția de bani și capitalul intelectual.


Îngerul investitor – reprezintă varianta cea mai potrivită pentru cei care nu dispun de foarte mult timp. 


Consilierul – poate investi mai mult capital intelectual și mai mult timp, dar mai puțini bani.


Fondatorul - trebuie să fie pregătit să își pună la bătaie toate resursele.


Pasionatul sau Antreprenorul 110% - își poate asuma fie rolul de Înger investitor, fie de Consilier sau de Fondator. Totodată, are posibilitatea de a-și asuma mai multe roluri, structurându-și astfel investiția în funcție de resursele de care dispune.


Planul Antreprenor 10% se referă așadar la:


resurse


program de investiții


rețea


Iar rolul tău ca antreprenor 10% va însemna să:


Optimizezi timpul, capitalul financiar și capitalul intelectual.


Descoperi, analizezi și să te implici în proiecte.


Alcătuiești o echipă.


În această parte a cărții vei găsi o serie de sfaturi și informații utile pentru a reuși ca antreprenor 10%. Vei afla așadar:


Cum să profiți la maximum de timp, de bani și de capitalul tău intelectual. Exercițiile practice incluse în capitolele ce urmează te vor ajuta să calculezi mai ușor timpul de care dispui, timpul pe care îl irosești și timpul pe care îl poți aloca afacerii tale, dar și capitalul financiar pe care îl poți investi (în mod ideal 10% din veniturile tale), precum și capitalul intelectual de care dispui.


Cum să îți folosești punctele forte - mai precis cum să îți explorezi interesele pentru a hotărî în ce direcție să îți canalizezi eforturile atunci când vei aborda antreprenoriatul 10% și cum să calculezi Costul de Oportunitate Zero;


Cum să îți redactezi biografia profesională;


Cum să identifici, să evaluezi și să analizezi proiectele în care te vei implica în calitate de antreprenor 10%, dar și care sunt documentele pe care va trebui să le semnezi odată ce te vei decide să intri în joc. 


Să alegi oportunitățile potrivite;


Să îți alegi oamenii potriviți alături de care să lucrezi la afacerea ta; 


Să îți construiești echipa dar și rețeaua profesională.


Să îți alcătuiești propria prezentare astfel încât să fii convingător atunci când vei căuta noi parteneri pentru afacerea ta;


Să îți structurezi emailurile de afaceri;


Să treci testul Google;


Care sunt principalele obstacole pe care le vei întâlni în calitate de antreprenor 10% și cum să le depășești;


Cum să câștigi pe termen lung.


Principiile directoare ale antreprenorului 10%.


Sfaturile din această secțiune vor prinde bine cu siguranță nu numai antreprenorilor 10%, ci tuturor antreprenorilor:


Evită capcana sindromului impostorului;


Fii mereu integru, mai ales în raport cu angajatorul tău;


Fă ceea ce știi să faci;


Caută modalități de a ieși din zona ta de confort;


Cooptează oamenii care te fac să dai tot ceea ce e mai bun din tine;


Respectă Regula de Aur.


Renunță să încerci să îi mai convingi pe critici;


Fă din munca ta o distracție!


În ultimele pagini ale cărții autorul îți furnizează o serie de instrumente utile pentru a-ți începe cariera de antreprenor 10%. Printre acestea se numără mai multe modele de foi de calcul pentru gestionarea capitalului financiar, dar și un model de biografie profesională. Folosește-le pentru a-ți ușura considerabil munca și totodată pentru a-ți face viața mai interesantă și mai plină de sens. Succes!

Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: 9786069137413
Editura ACT si Politon
Format: eBook
Detalii despre autor

Patrick J. McGinnis (n.1976) a absolvit „magna cum laude” Facultatea de Relații Internaționale a Universității Georgetown și deține un master în Administrarea Afacerilor la Harvard. În prezent este manager partener al firmei Dirigo Advisors și membru în consiliile de administrație în cadrul Resource Group și Socialatom Ventures. Ca antreprenor 10% are experiență atât ca Înger investitor, cât și în calitate de Consilier al mai multor firme. 

În paralel cu activitatea de antreprenoriat, Patrick J. McGinnis este scriitor și speaker, dar și un călător împătimit, vizitând până acum mai mult de 70 de țări. În calitate de publicist scrie articole pentru publicații prestigioase precum Forbes, The Huffington Post sau Business Insider pe teme legate de călătorii, afaceri și evoluția tehnologiei. 

Numele lui îți sună cunoscut probabil pentru că el este autorul termenului FOMO (fear of missing out / teama de a pierde). Patrick J. McGinnis a folosit pentru prima dată acest termen în cadrul unui articol scris pentru publicația The Harbus a Universității Harvard. Termenul avea să fie promovat intensiv mai târziu de Facebook drept cel mai bun exemplu de nevroză caracteristică unei societăți conectate în permanență.