Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă editia a-II-a
ISBN: 978-606-913-448-1
Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar. INSTRUCTIUNI DOWNLOAD
- Stoc: În stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
- 1
Tu conduci afacerea
Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă (Run your business, don’t let it run you), este o carte de dezvoltarea afacerii, oferită de către ACT și Politon și în varianta ebook. Autorul, Clay Mathile, oferă un ghid esențial micilor întreprinzători, dar și oamenilor de afaceri cu experiență, pentru a realiza o planificare eficientă, astfel încât afacerea să se dezvolte și să devină tot mai profitabilă.
Acest ebook prezintă Sistemul de Management Profesionist Aileron, pentru aplicarea și menținerea managementului profesionist în afacerea voastră, într-un mod care funcționează pentru voi. Fiecare proprietar al unei afaceri private are o perspectivă unică și nevoi specifice. Pe parcursul lecturii veți citi despre proprietari de afaceri reali, mulți dintre ei clienți Aileron, care implementează managementul profesionist.
Descărcați gratuit primele 50 de pagini ale acestui ebook de AICI
Clay Mathile spune că managementul profesionist l-a ajutat să conducă cu succes firma Iams și să crească vânzările de la 12,5 milioane de dolari la un miliard.
Despre Clay Mathile și Aileron puteți afla mai multe AICI
Citiți mai multe informații despre cartea "Tu conduci afacerea"
Direcția, operarea și controlul
Unul dintre principalele motive pentru care o afacere nu dă rezultatele scontate, este acela că încă nu i-ați stabilit o direcție clară. Clarificarea direcției necesită o gândire atentă și comunicare. Stabilirea direcției nu se referă doar la planificarea pe termen lung. Este necesară și pentru planificarea pe termen scurt. Pe termen lung vă puneți întrebări precum: „Unde vreau să merg?” sau „Ce vrem să fim noi (compania) atunci când vom ajunge acolo?”. Însă pe termen scurt trebuie să vă gândiți și la următoarele: „Cine sunteți voi (compania)?”, „Cine vreți să fie compania în aecastă călătorie?”, „Unde vă aflați în acest moment?”.
Toți cei din companie se bazează pe antreprenor. El le oferă direcția clară care să-i ajute să afle și să înțeleagă unde sunt, ce fac și de ce, precum și încotro îi vor purta aceste eforturi.
În lipsa unei direcții, operarea afacerii nu este organizată în mod adecvat. Acest lucru poate crea mai multe probleme precum:
- Atribuiți oamenilor anumite roluri și responsabilități, fără să le oferiți și parametrii de care au nevoie pentru îndeplinirea lor;
- Pe măsură ce afacerea s-a dezvoltat, aceasta a depășit calitățile oamenilor voștri, însă nu aveți timp să le oferiți o pregătire suplimentară adecvată;
- Angajații nu știu cum pot contribui și cum pot face o schimbare pentru companie. Nu știu ce trebuie să facă pentru a îmbunătăți lucrurile.
Pentru a ține sub control rezultatele afacerii, credeți că trebuie să verificați comportamentul angajaților, în loc să le conferiți autoritatea pentru a atinge rezultate concrete. Măsurarea și monitorizarea rezultatelor oferă date concrete asupra afacerii și cu ajutorul acestor informații vă înțelegeți performanța actuală și aflați ce este de făcut pentru a vă atinge scopurile.
Atunci când Direcția, Operarea și Controlul (DOC) vor fi stabilite, toate aspectele afacerii voastre vor fi integrate.
Autorul spune că dacă citiți această carte, înseamnă că, probabil, veți reuși să vă identificați cu multe dintre problemele pe care le împărtășește aici. Dar, pe parcursul lecturii, este posibil să găsiți o modalitate nouă, care să se potrivească afacerii voastre și să o facă mai productivă.
Aplicarea versiunii proprii de management profesionist este un proces care se dezvoltă în timp. Clay Mathile spune că peste 45 de ani de cercetări și aplicații au demonstrat că proprietarii de afacere care-și construiesc afacerile pe baza principiilor fundamentale DOC, sunt capabili să-și ducă afacerile către un nivel superior.
În Sistemul de management profesionist Aileron, structura principiilor fundamentale este următoarea: Direcția include ca discipline strategia și leadershipul. Operarea conține structura afacerii și dezvoltarea oamenilor. Iar controlul este compus din managementul performanței și cultura. Dacă vă dedicați timpul acestor descipline, vă puteți clădi o afacere de succes.
Pe măsură ce angajații încep să înțeleagă viziunea, ei vor deveni mai inovatori și mai energici cu privire la contribuția adusă de munca lor. Voi și angajații voștri vă veți dezvolta pentru a vă atinge potențialul maxim.
De cele mai multe ori, proprietarii de afacere au nevoie de ajutor pentru a face trecerea de la obiective pe termen scurt la cele pe termen lung. Spre exemplu, Chris un coproprietar al unei firme de marketing a apelat la ajutorul unu consiliu extern. Proprietarii de afaceri trebuie, de cele mai multe ori, să renunțe la sarcinile cotidiene și să se concentreze asupra determinării locului companiei lor în viitor și să ofere leadershipul și viziunea necesară pentru a ajunge acolo.
La finalul fiecărui capitol, autorul vă îndeamnă să vă opriți și să vă gândiți la ideile prezentate și la modul în care se aplică acestea afacerii voastre.
Învățarea managementului profesionist
Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac proprietarii de afacere este aceea că nu îşi dau seama de ce anume este cu adevărat important pentru ei. Deoarece sunteţi liderii companiei voastre, valorile şi viziunea voastră reprezintă temelia a tot ceea ce se întâmplă în cadrul afacerii. Acest ebook vă prezintă opt valori fundamentale pe care ar trebui să se bazeze tot ceea ce faceţi: delegarea puterii, trăirea managementului profesionist, excelenţa, dezvoltarea şi succesul altora, colaborarea şi munca în echipă, respectul faţă de ceilalţi, faptul de a avea un spirit pasionat, indivizi virtuoşi.
Valorile nu sunt doar simple idealuri. Este important să armonizați acțiunile cu valorile. Recunoașteți și lăudați angajații atunci când întruchipează aceste valori, și îi trageți la răspundere atunci când nu o fac.
Tony, proprietarul unei afaceri, pune mare preț pe relația sa cu familia. Astfel, familia a devenit una dintre valorile organizației sale. Angajații sunt trași la răspundere dacă, spre exemplu, nu participă la un program școlar sau nu iau prânzul alături de copiii lor.
Un alt proprietar de afacere, Scott McClelland, a făcut schimb de posturi cu angajatul de la curățenie (cu ocazia Zilei Leadershipului), aflând astfel cum este să practice meseria acestuia.
Mulți oameni de afaceri confundă antreprenoriatul cu o mentalitate excesiv de nerăbdătoare, agresivă, bazată pe viteză și acțiune. De multe ori, impulsul personal, vă poate face să scăpați din vedere problemele interne și schimbările de pe piață. Chiar dacă instinctul are părțile sale bune în luarea unei decizii, este important să priviți problemele și soluțiile prin mai multe prisme.
Visul însoțit de un plan
Planificarea sau strategia îi face pe toți să meargă în aceeași direcție și îi menține pe toți în aceeași direcție, aducându-i mai aproape de atingerea obiectivului.
„În ziua de azi, adevărul crud este că, dacă nu ai un plan, îţi poţi planifica falimentul. Trebuie să înveţi să vezi viitorul, să proiectezi şi să prevezi ce loc va ocupa compania ta în această lume în continuă schimbare. Însă faptul că ai un plan nu înseamnă că acesta este bătut în cuie. Planurile se schimbă ca reacţie la schimbările din mediu. Acesta este motivul pentru care liderii de afaceri trebuie să privească planificarea sau strategia ca pe un proces neîntrerupt, mai mult ca pe un obicei sau o rutină, decât ca pe o activitate sau un proces. Liderii de afaceri trebuie să fie atenţi şi să clădească o platformă solidă de cunoştinţe, întrebări, înţelegere şi discernământ. Trebuie să fii agil, curios, creativ, perseverent şi deschis.” (Clay Mathile)
Este esenţial pentru succesul vostru ca planificarea strategică să devină o rutină a vieţii şi a muncii voastre. Aceasta vă ajută să vă definiţi viziunea în contextul realităţii voastre. Având în vedere că voi sunteţi liderii companiei, este responsabilitatea voastră să priviţi în viitor şi să spuneţi: „Acesta este drumul pe care îl urmăm şi acesta este modul în care vom ajunge la capătul lui.” Viziunea personală este o declaraţie care identifică ce anume doriţi de la afacerea voastră.
Clarificarea, articularea şi comunicarea direcţiei tale tuturor acelora ce au legătură cu afacerea ta sunt vitale pentru succesul şi durabilitatea acesteia.
Dezvoltarea angajaților trebuie să fie o prioritate importantă. Ei doresc să își crească valoarea, abilitățile și cunoștințele. Se simt energizați de această evoluție profesională și vor să aibă o contribuție însemnată.
Alinierea afacerii voastre cu viziunea voastră
Indiferent dacă o conduceţi sau nu, organizaţia voastră va dezvolta o afacere, însă rezultatele pot fi disfuncţionale deoarece nimeni nu se pune de acord pentru a stabili obiective sau pentru a compara informaţii. Crearea unei structuri în afacere este esenţială pentru a face compania să nu mai fie dependentă de prezenţa proprietarului afacerii. Când o organizaţie este prevăzută în mod eficient cu o structură, ar trebui să funcţioneze indiferent dacă proprietarul este prezent sau nu.
Structura este tot ceea ce faceţi (sau ce nu faceţi) pentru a conecta oamenii la scopurile voastre. „Structura reprezintă baza satisfacţiei tuturor părţilor interesate – proprietari, clienţi şi angajaţi. Angajaţii simt că au autoritate şi succes pe măsură ce compania prosperă.”
Veţi putea învăţa cum să creaţi şi să dezvoltaţi un model de afaceri. Acesta este un instrument puternic de definire a afacerii şi a modului în care aceasta lucrează pentru a crea valoare. Componentele unui model de afaceri sunt reprezentate de partenerii cheie, procesele critice pentru organizaţie, modelul de fixare a preţurilor şi structura costului, propunerea valorii, fluxurile de venituri, canalele-cheie, relaţiile cu clienţii.
Cultura – Motorul care pune afacerea în mişcare
Tu conduci afacerea, n-o lăsa pe ea să te conducă prezintă o analiză a ce anume presupune crearea unei culturi intenţionale, bazată pe valori care vă transformă afacerea într-un loc dătător de energie, în care lucraţi pentru a vă realiza viziunea. Ca şi structura, cultura companiei se va dezvolta, indiferent daca o dezvoltaţi intenţionat sau nu. Este mult mai bine dacă aceasta este intenţionată.
Proprietarii de afaceri sunt din ce în ce mai atenţi la puterea unei culturi pozitive. Unul din avantaje este acela că recrutează oameni mai buni. „Jim, un proprietar de afacere la a doua generaţie, nu are cuvinte pentru a sublinia suficient diferenţa dintre o cultură semnificativă, care contribuie la realizarea obiectivelor, şi una dificilă, care vă ţine pe loc. Pentru el, crearea unei culturi bazată pe munca în echipă, pe un moral extraordinar şi pe structura necesară îndeplinirii lucrurilor a contat enorm.”
Acest material este de un real folos celor ce nu ştiu care vor să fie valorile companiei lor şi care sunt acestea în momentul de faţă. Aceste lucruri pot fi clarificate purtând discuţii cu angajaţii voştri sau evaluând problemele şi succesele care există în mod constant în compania voastră.
Trăirea managementului profesionist
Membrii familiei joacă un rol important, indiferent dacă aceștia sunt sau nu angajați în afacerea voastră. Când vă riscați capitalul pentru a dezvolta afacerea, familia voastră participă și ea la acest risc. Aveți cele mai bune intenții, dar e posibil să nu fiți întotdeauna onești cu familia voastră în legătură cu situația afacerilor. Provocarea voastră este aceea de a comunica deschis și de a rămâne conectat emoțional, fără a transmite familiei multă teamă și anxietate.
Copiii voștri deprind în permanență atitudini și convingeri referitoare la afacere pe baza cuvintelor voastre și a exemplului pe care îl dați. Câteodată le puteți transmite atitudini negative fără să vreți. Împărtășiți noutățile și preocupările, dar nu uitați nici de entuziasmul victoriilor câștigate din greu.