Companie de mare viteză: Acțiune imediată și dezvoltare într-o cultură a nanosecundei
Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.
ISBN: 978-606-913-612-6
- Stoc: În stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
Companie de mare viteză: Acțiune imediată și dezvoltare într-o cultură a nanosecundei / The High-Speed Company: Creating Urgency and Growth in a Nanosecond Culture de Jason Jennings (cu Laurence Haughton) este o carte pentru proprietarii de afaceri, seniori executivi, CEO sau antreprenori care le oferă acestora strategii detaliate pentru a-și transforma companiile în unele de mare viteză, dezvoltând o cultură a acțiunii rapide și a dezvoltării în cadrul lor.
„Prioritatea numărul unu pentru liderii de business din ziua de azi este să creeze organizații care să lucreze cu un simț feroce al acțiunii imediate, în lumea noastră nebunesc de ocupată, și să se concentreze ferm pe creștere. Toate conversațiile mele cu diverși directori generali au identificat acest punct sensibil, iar ceea ce am descoperit și voi relata în această carte sunt tactici pentru a construi cea mai rapidă, mai adaptabilă, mai puternică organizație setată să reușească într-un mediu al nanosecundei.”
Oratorul și cercetătorul Jason Jennings (1952 - 2020) a fost o autoritate în materie leadership, creștere, inovație și carte de business, fiind considerat una dintre cele mai importante trei voci de business din lume. A fost comparat adesea cu reputatul Peter Drucker, care a pus bazele corporațiilor moderne prin scrierile sale. Jason Jennings a absolvit Northern Michigan University (SUA) în 1972 cu dublă specializare în Științe Politice și Comunicare. După ce a lucrat o perioadă ca reporter de radio și televiziune, Jennings a devenit cel mai tânăr proprietar al unui grup de posturi de radio din America. Mai târziu, a fondat compania Jennings-McGlothlin & Company, care a devenit cea mai mare firmă de consultanță media din lume.
Jennings a petrecut mai bine de 20 de ani instruind oameni de afaceri cum să își clădească organizații importante. Este cercetător în domeniul afacerilor și totodată unul dintre cei mai prolifici autori de business din toată lumea. Volumele sale de management și leadership au devenit bestselleruri New York Times, Wall Street Journal și USA TODAY, fiind traduse în 32 de limbi.
Cartea de față reprezintă rezultatul muncii de cercetare a autorului timp de 12 ani. În tot acest timp a intervievat peste unsprezece mii de directori generali, proprietari de afaceri și antreprenori de mare succes, despre afacerile lor și despre cum își conduc compania în perioade mai bune sau mai rele. Una dintre cele mai importante întrebări pe care le-a adresat-o acestor antreprenori a fost: „Care e cea mai mare grijă care vă ține treji noaptea?”
Răspunsul aproape unanim a fost că liderii sunt preocupați de crearea unui simț al acțiunii imediate în organizația lor și de a opera rapid, într-o lume de o complexitate crescândă. Ei vor să creeze echipe puternice, gata să treacă de orice obstacol și să „facă lucrurile mai repede”. Munca de cercetare a mai inclus evaluarea performanțelor financiare a două sute douăzeci de mii de afaceri, incluzând fiecare companie listată la bursă din lume, precum și a celor mai mari companii cu capital privat din lume.
Așadar, cartea îți va furniza strategiile necesare pentru ca organizația ta, prin viteză și acțiune imediată, să fie capabilă să realizeze următoarele:
− să rezolve problemele din prima, în loc să revină asupra lor iar și iar;
− să își țină aproape clienții fideli;
− să îi mobilizeze pe cei 70% dintre angajați care spun că nu se simt implicați activ în afacere să-și facă partea de treabă ce le revine;
− să le permită oamenilor să-și recunoască greșelile, în loc să le ascundă sub preș;
− să îi încurajeze pe oameni să improvizeze, în loc să aștepte indicații de la superiori;
− să reducă rezistența la ideile noi;
− să obțină mai multă coordonare și cooperare între funcții și titluri;
− să ocupe posturile vacante cu oameni cărora le place să fie rapizi;
− să rezolve simultan toate problemele nou apărute.
Cartea este structurată în 9 capitole după cum urmează:
Capitolul 1: Scopul
Potrivit lui Jason Jennings, companiile cu adevărat rapide îți pot spune ce fac și de ce fac lucrul respectiv – și te pot face să devii interesat de subiect – în doar câteva cuvinte. Însă, adaugă autorul, nu e suficient ca un scop să sune bine:
„Trebuie să existe autenticitate în acel scop, trebuie să crezi cu adevărat în el și apoi trebuie să te asiguri că toți cei pe care îi angajezi îl înțeleg și îl acceptă.”
Iar dacă vrei să fii înconjurat de oameni care gândesc și se mișcă rapid, trebuie să le oferi un scop bun în care cred cu adevărat și care promite să aibă un impact pozitiv în viața comunității.
Autorul îți răspunde în acest capitol la mai multe întrebări cruciale pentru business-ul tău, precum:
• Cum să îți găsești scopul, dat fiind faptul că un scop puternic alimentează dorința de acțiune imediată;
• Cum să îl comunici în mod clar față de altă persoană și să provoci o reacție emoțională puternică prin doar câteva cuvinte;
• Ce reprezintă scopul într-o companie de mare viteză.
Oferindu-ți însă și exemple de afaceri care s-au dezvoltat sau au apărut datorită unui scop puternic foarte bine formulat. Vei afla mai exact ce scopuri mărețe au stat la baza unor companii precum: Microsoft, IKEA, Amazon sau Google încât le-au propulsat printre cele mai valoroase companii din lume. La sfârșitul capitolului ai parte de un ghid practic care te va ajuta să definești scopul companiei tale și să îl faci ușor de reținut printre oamenii tăi.
Capitolul 2: Principii și valori
Fără principii directoare, este de părere autorul, companiile sfârșesc prin a apela la toate tacticile disponibile în încercarea de a-și atinge obiectivele. Așa cum nu poți construi o casă fără fundație, adaugă Jason Jennings, pentru că s-ar prăbuși, să încerci să ai o cultură a acțiunii imediate fără un set de valori directoare va duce la o constantă stare de agitație în companie și, în cele din urmă, la pierderea controlului.
Așadar, marile companii au un set de principii directoare cu ajutorul cărora pot selecta rapid tacticile pe care le vor folosi pentru a-și atinge marele obiectiv strategic. Vei afla ce valoare au principiile directoare, cum trebuie să sune ele, care e numărul lor ideal, și tot aici vei găsi un scurt ghid referitor la cum trebuie implementate principiile directoare în compania ta. În plus te vei convinge că principiile directoare:
• asigură predictibilitatea;
• elimină birocrația și managementul;
• elimină paralizia pe care o presupune analiza;
• îmbunătățesc cooperarea și coordonarea;
• cresc transparența;
• permit o mai rapidă adaptare.
Capitolul 3 – Clientul
Potrivit lui Jason Jennings, în fruntea listei de principii directoare ale companiilor cu o cultură a acțiunii rapide și a creșterii se află importanța majoră de a anticipa nevoile clienților și de a veni în întâmpinarea lor. Orice așteaptă un client, el trebuie să primească, iar când nu se întâmplă așa, lucrurile trebuie luate în seamă și rezolvate de urgență.
Tot aici aflăm cum reușește P&G să mențină o legătură apropiată cu clienții ei din toată lumea și totodată să le satisfacă acestora în totalitate dorințele și așteptările evitând capcanele legii imuabile a datului în bară.
Din acest capitol vei reține că:
• O companie de mare viteză chiar își cunoaște clienții;
• Dacă te uiți înapoi, cu ochii ațintiți pe ceea ce a fost, asta n-o să te ajute să construiești o companie de mare viteză,
• Nimic nu eșuează cum o face succesul
• Trebuie să îți asculți cu adevărat clienții;
• Deciziile pripite sunt periculoase;
• Uneori este bine să iei decizii drastice;
Și vei afla:
• Care este cea mai simplă formulă pentru determinarea valorii unui client;
• Cum să pui la punct un program instituționalizat de ascultare a pieței.
• Un scurt ghid pe care să îl implementezi în compania ta pentru a-ți cunoaște mai bine clienții;
Capitolul 4: Transparența
Puterea transparenței într-o companie este uriașă. Ea îi unește pe toți cei din echipă de aceeași parte a baricadei în privința a ceea ce înseamnă cultura organizațională și modul în care se operează în companie, iar asta le permite tuturor să acționeze rapid și decisiv când trebuie să facă asta. Cu toate acestea, transparența nu înseamnă neapărat să le dezvălui tuturor cifrele contabile.
Iată pașii recomandați de Jason Jennings pentru a avea parte de mai multă transparență în compania ta:
• Unește punctele: angajații tăi trebuie să știe cum anume creează rolul lor valoare pentru companie, ce valoare economică produc și cum poate fi aceasta măsurată (de către tine și de către echipă).
• Termină cu prostia politicii cu „ușile închise”;
• Trasează clar fiecare directivă;
• Continuă să te exprimi simplu;
• Acceptă că se pot face greșeli;
• Reține că „după război, mulți viteji se arată”;
• Nu denatura adevărul;
• Mulțumește oamenilor pentru vigilență;
• Aplică scurtul ghid pus la dispoziție de autor la finalul acestui capitol pentru a te bucura de mai multă transparență în compania ta.
Capitolul 5: Sistematizarea
Potrivit lui Jason Jennings, sistematizarea nu înseamnă doar automatizarea și organizarea fiecărui proces. Înseamnă implementarea de practici sigure, repetabile, pentru tot ce ține de vânzări și departamentul de marketing, cercetare și dezvoltare, resurse umane și chiar când vine vorba de strategii și de activitățile de inovare ale directorului general și ale celorlalți membri din conducere. La sfârșitul acestui capitol vei găsi un scurt ghid care te va ajuta să sistematizezi eficient procesele din cadrul companiei tale.
În plus, vei afla:
• Care sunt caracteristicile unui sistem bun;
• Ce tehnici poți aplica în compania ta pentru a te bucura de efectele benefice ale sistematizării: timp mai mic de lucru, profit mai mare, o mai bună repartiție a forței de muncă în cadrul organizației tale,
• Să pui întrebări care schițează posibilități, nu care închid gura oamenilor;
Capitolul 6: Comunicarea
Comunicarea este totul, iar acest capitol te va convinge că într-adevăr așa este. Autorul îți va dezvălui aici secretul comunicării credibile care te inspiră și te motivează. Dacă vrei să creezi o cultură a acțiunii rapide, să crești implicarea personalului în afacere și să obții mai multă încredere în echipa ta de lideri, trebuie să parcurgi acest capitol cu cea mai mare atenție.
De aici vei afla trei lucruri pe care le poate face un lider pentru a deveni imediat un comunicator mai eficient:
• Fii interesat, nu interesant
• Nu te mulțumi să asculți. Ai grijă să și auzi.
• Folosește-ți și mintea, și sufletul
Dar și o serie de sugestii în legătură cu modul în care ar trebui să comunici în compania ta. Scurtul ghid de la finalul capitolului te va ghida cum sa comunici mai eficient în compania ta.
Capitolul 7: Asumarea răspunderii
Plecând de la premisa că productivitatea, profitabilitatea și dezvoltarea sunt toate rezultatul unor practici de management fundamental bune, autorul ne arată cum două din fiecare trei implementări eșuează din cauză că nu se folosesc tactici care să genereze suficientă implicare concretă pentru a face un lucru până la capăt. În această ordine de idei, autorul susține că asumarea răspunderii îmbunătățește concentrarea, elanul interior, perseverența și productivitatea și conduce către îndeplinirea rapidă și completă a sarcinilor.
Așadar, din acest capitol vei afla:
• Care sunt cele mai bune modalități de a-i face pe membrii organizației tale să își asume răspunderea;
• Cum să creezi și să răspândești în cascadă responsabilizarea;
• Că asumarea răspunderii și implicarea directă încep de la vârf.
• Că ignorarea directivelor e o practică teribil de disfuncțională și totuși comună multor companii.
• Că feedbackul competent, pozitiv sau negativ, este incredibil de rar dar extrem de important.
• Că fără claritate nu există responsabilizare.
Urmează scurtul ghid de la sfârșitul acestui capitol pentru a avea parte de mai multă responsabilitate în cadrul organizației tale.
Capitolul 8: Prosperitatea
Potrivit autorului, creșterea și dezvoltarea unei companii sunt obligatorii pentru a crea prosperitate. Astfel, companiile dedicate prosperității financiare a celor care lucrează pentru ele au cinci caracteristici în comun. Ele se dedică:
• dezvoltării consecvente;
• avansării rapide a membrilor de echipă talentați;
• unei culturi a abundenței;
• unui puternic simț al corectitudinii;
• siguranței membrilor săi.
Tot aici, autorul îți mai dezvăluie câteva secrete ale prosperității constatate în practică la câteva companii care au investit în creștere și au creat prosperitate pentru oamenii lor:
• Când ești capabil să găsești, să crești și să păstrezi oamenii potriviți, atunci vei găsi, păstra și crește clienții potriviți și tot atunci acționarii tăi vor sfârși prin a fi foarte fericiți.
• Dezvoltarea ține echipa motivată și crește exponențial viteza cu care poate opera ea.
• Până când liderii nu înțeleg că dezvoltarea nu este o opțiune, ci o cerință, și până nu fac din ea un principiu director al organizației, vor continua să fie înconjurați de oameni care părăsesc corabia în căutarea unor mai bune oportunități.
• O companie care se gândește la bunăstarea membrilor echipei ei, ia în considerare balanța muncă-viață personală a acestora, timpul petrecut cu familia, oportunitățile de a avansa pe cât de departe și de rapid sunt capabili, recompensarea lor pe măsura valorii create.
Tot aici vei afla cum să-ți pregătești oamenii pentru a-și face partea lor de treabă în crearea prosperității. Scurtul ghid de prosperitate de la finalul capitolului te va ajuta să atragi mai multă prosperitate în compania ta.
Capitolul 9: Managementul responsabil
Iată cum caracterizează Jason Jennings managerii responsabili:
„Managerii responsabili sunt de orice formă, mărime, gen, orientare și naționalitate, dar au în comun acea înțelegere a faptului că munca și eforturile lor sunt dedicate în special celorlalți, oamenilor pe care îi inspiră, îi sărbătoresc, îi servesc și îi plac cu adevărat. Ei au, de asemenea, acea înțelegere umilă a faptului că misiunea lor este să îmbunătățească viața diferitelor grupuri de oameni: muncitori; clienți; vânzători și furnizori; investitori și proprietari; a societății în întregul ei.
Managerii responsabili doresc încredere din partea tuturor celor cinci grupuri. Ei cunosc valoarea economică profundă și dovedită a încrederii care îți e acordată și au credința că reducerea costurilor și o mai bună velocitate organizațională se obțin doar dacă ești de încredere. Managerii responsabili sunt, de asemenea, mai optimiști, văd posibilități acolo unde alții văd un sfârșit de drum, văd binele acolo unde alții văd răul și văd puterea responsabilității personale acolo unde alții caută justificări sau pe altcineva pe care să dea vina.”
Tot aici vei găsi încă și mai multe însușiri ale managerului responsabil în viziunea lui Jason Jennings, dar și o serie de constatări cât se poate de pertinente ale autorului cu privire la negativism, cinism, birocrație, adaptabilitate și respect, dar și la rolul acestora într-o companie de mare viteză. Tot aici vei afla de ce ai nevoie de un vizionar, de o figură autoritară sau de un povestitor pentru a aduce schimbarea în compania ta.
La finalul cărții sper că vei avea în minte cel puțin 4 - 5 lucruri pe care să le aplici în compania ta începând de mâine. Acum te invit să „rezolvi” acest exercițiu simplu la care te provoacă autorul cărții:
„O cultură devine exact ceea ce hrănește. Conducătorii buni nu-și hrănesc niciodată cultura negativismului, cinismului și birocrației, ci adoptă dieta adaptabilității, respectului, acțiunii rapide, imboldului și a poveștilor necesare pentru a alimenta cultura și pentru a o păstra vie, vibrantă și relevantă.
E timpul să-ți pui două întrebări importante. Răspunsurile vor dezvălui nu doar cine ești tu cu adevărat, dar și cât de pregătit ești ca să conduci o companie de mare viteză care va fi capabilă să treacă testul pieței și al timpului. Sunt lucruri pe care soțul, soția, partenerul, prietenii, colegii sau familia ta nu le știu despre tine. Doar tu știi întregul tău adevăr. Uitându-te în adâncul sufletului tău și fiind cu adevărat onest, întreabă-te următoarele:
1. Totul este în special despre tine sau în special despre alții?
2. Ești gata să fii un manager responsabil în tot ceea ce faci?”
TESTIMONIALE:
„Definește acele lucruri fundamentele care fac diferența între organizațiile de succes și cele oarecare. Această carte ar trebui să fie lectură obligatorie pentru directorii generali și pentru toți cei aflați în consiliile de conducere ale oricărei firme.”
− Glenn A. Fosdick, CEO (2001-2013), The Nebraska Medical Center, una dintre cele mai mari instituții medicale din lume
„Indiferent de domeniu, Jason Jennings dezvăluie prin intermediul cercetărilor și poveștilor ei ceea ce știm cu toții deja în sufletul nostru: viteza este dictată de scop. Toți suntem conectați la ceva mai presus de noi, Jennings doar ne arată calea de a ajunge acolo.”
− Richard Sheridan, CEO și storyteller, Menlo Innovations; autor al cărții Joy, Inc.
„Jenning furnizează exemple din lumea reală despre felul în care organizațiile cele mai de succes au dezvoltat cultura acțiunii imediate. Lectură obligatorie pentru orice lider în domeniul afacerilor.”
− Tiffani Bova, vicepreședinte, analist remarcabil, Gartner