FACTORUL 1% : Obiceiuri mici pentru rezultate mari

(0) Scrie o recenzie
PRODUS FIZIC

Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.

Oferta expiră în:

Carte Tiparita
29,40 Lei PRP:49,00 Lei Salveaza 40%
Carte Tiparita
49,00 Lei
eBook
34,30 Lei
Adaugă la favorite

Descriere

FACTORUL 1% : Obiceiuri mici pentru rezultate mari / Fattore 1%: Piccole abitudini per grandi risultati de Luca Mazzucchelli  este cartea care te va ajuta să conștientizezi faptul că, ceea ce ești azi este rezultatul obiceiurilor pe care le-ai îmbrățișat în ultimii cinci ani, iar ceea ce vei fi peste cinci ani va fi rezultatul obiceiurilor pe care le îmbrățișezi azi. Așadar, ne place sau nu, obiceiurile sunt acea forță invizibilă care ne influențează felul de a fi, rezultatele pe care le avem și imaginea pe care și-o formează ceilalți despre noi, de aceea e atât de important să avem obiceiuri bune. Iar în cazul în care nu le avem, este important să ni le formăm.
 
Vestea bună pe care ne-o dă Lucca Mazzucchelli în această ediție actualizată a cărții, este că obiceiurile pot fi schimbate în favoarea noastră, cu un minim efort. Factorul 1% este o metodă inovatoare în opt pași pentru a ne schimba  obiceiurile și a transforma comportamentele care sunt importante pentru noi în obiceiuri puternice și durabile.
 
PESTE 5 ANI, VEI FI REZULTATUL OBICEIURILOR PE CARE LE ADOPȚI ASTĂZI.
 
Luca Mazzucchelli este psiholog, psihoterapeut și antreprenor și autorul mai multor eseuri de promovare a psihologiei, căutând mereu noi modalități de a aduce psihologia mai aproape de viața de zi cu zi a oamenilor. 
Prin intermediul rețelelor sale de socializare, pe care este foarte popular, Luca Mazzucchelli discută zilnic cu sute de mii de oameni pe care îi ajută să își rezolve problemele de natură psihologică. De asemenea, este speaker pentru  evenimente corporate și a fost numit Cel Mai Bun Coach pe probleme de psihologie de către Asociația Coachilor Italieni. El editează revista Psicologia contemporanea magazine și este consultant editorial pentru diverse serii de cărți.  Locuiește în Milano împreună cu soția și cei trei copii ai lor. 
 
De același autor, la Editura ap! au mai apărut cărțile pentru copii: „Tema care devine curaj” și „Totul e greu înainte să devină ușor”, dar și titlul „Era inimii”, care te va convinge că, în viitor, pentru a avea succes va fi esențial să  îți poți stăpâni emoțiile. 
 
Cartea de față vorbește despre:
 
•    Puterea obiceiurilor bazate pe valori, 
•    Protocoalele utilizate de Luca Mazzucchelli în sesiunile individuale de coaching, 
•    Cum poți aplica știința obiceiurilor pentru a te transforma în cea mai bună versiune a ta.
 
„Uneori, fără să ne dăm seama, putem rămâne prinși în ceva ce ne face rău. Ca să evităm o astfel de situație, trebuie să învățăm să fim vigilenți și să reflectăm la efectele pe termen lung ale alegerilor noastre, astfel încât să  înțelegem când este momentul potrivit să facem o schimbare, înainte să fie prea târziu. Această carte este despre obiceiuri: cum să renunțăm la cele care, fără să ne dăm seama, ne afectează în timp, dar mai ales cum să le dobândim pe cele care ne ajută să ne îmbunătățim viața, favorizându-ne starea de bine și ajutându-ne să  ne atingem obiectivele.” - Lucca Mazzucchelli, Factorul 1%
 
CE SUNT OBICEIURILE?
 
Obiceiurile sunt modul nostru obișnuit de a reacționa la lucruri, fără să ne gândim. Pentru a ne forma noi obiceiuri avem nevoie de motivație, cu precizarea că, adevărata motivație, cea care duce la rezultate remarcabile, nu este  motivația extrinsecă, cea care provine din exterior, ci automotivația, denumită de psihologi „motivație intrinsecă.
 
Această carte, foarte practică, are scopul de a te ajuta să îți schimbi obiceiurile și să deprinzi altele noi, mai funcționale, pentru a-ți putea atinge obiectivele și a deveni persoana care îți dorești să fii, înfrângând „homeostazia”,  acea forță care ni se opune atunci când încercăm să ne schimbăm.
 
CU CÂT VEI ÎNCERCA SĂ SCHIMBI MAI REPEDE LUCRURILE, CU ATÂT VEI REVENI MAI RAPID LA PUNCTUL DE PLECARE.
 
Cartea este împărțită în patru părți, care ne dezvăluie PROCESUL ÎN OPT PAȘI DE DOBÂNDIRE A NOILOR OBICEIURI:
 
Partea I: CONDIȚIILE PREALABILE
 
PASUL 1: SĂ CREEZI O LEGĂTURĂ STRÂNSĂ ÎNTRE VALORI ȘI OBICEIUL PE CARE VREI SĂ ÎL DOBÂNDEȘTI.
 
Trebuie să vedem în ce măsură se potrivește comportamentul pe care vrem să îl dobândim cu valorile noastre fundamentale. 
În această secțiune a cărții, autorul clarifică rolul fundamental pe care îl au emoțiile în orice proces de schimbare și detaliază metoda care ne ajută să ne atingem obiectivele, și care constă în:
 
1.    Definirea scopului, care presupune să înțelegi care sunt dorințele tale reale și care este obiectivul pe care vrei să îl îndeplinești;
2.    Punerea la punct a unui sistem pentru a-ți atinge scopul.
 
Primul lucru pe care trebuie să-l faci pentru a te decide cu privire la comportamentele pe care vrei să le transformi în obiceiuri este să te ghidezi după valorile tale. În acest sens, autorul te invită să îți stabilești VALORILE care  îți definesc viața. Pentru că, direcția pe care dorim să o dăm vieții noastre, dacă este conformă cu valorile noastre, este mult mai importantă decât obiectivele specifice pe care ni le stabilim. La fel cum succesul de care ne bucurăm în  clipa de față este mai puțin important decât obiceiurile pe care le dezvoltăm astăzi și care ne pot conduce la succes sau la eșec.
 
Autorul ne sugerează pe parcursul întregii cărți o serie de exerciții cu ajutorul cărora ne vom putea forma noi obiceiuri, sau cu ajutorul cărora vom putea renunța la acele obiceiuri care nu mai sunt conforme cu valorile noastre. 
 
Exercițiile din această carte te vor ajuta:
 
1.    Să identifici care sunt cele mai importante VALORI ale tale. 
2.    Să îți dai seama care sunt cele  20% activități care îți aduc cele mai multe oportunități;
3.    Să stabilești care este primul obicei asupra căruia vrei să lucrezi; 
4.    Să aplici factorul 1% acestui obicei;
5.    Să introduci SEMNALE în mediul tău pentru a-ți aminti că trebuie să activezi comportamentul pe care vrei să-l transformi în obicei.
6.    SĂ SIMPLIFICI acțiunile care vrei să devină obiceiuri și să complici acțiunile pe care nu mai vrei să le faci;
7.    SĂ REDUCI TIMPUL dedicat obiceiului în așa fel încât, atunci când nu vrei sau nu poți să faci ce „ar trebui”, să ai la îndemână o versiune mai scurtă.
8.    SĂ TE MOTIVEZI să adopți un nou obicei.
9.    Să îți formezi „OBICEIURI-CHEIE”, acele obiceiuri care au capacitatea de a ne schimba radical stilul de viață, jucând un rol fundamental.
10.    Să cauți o identitate care să te inspire și să te motiveze să te schimbi;
11.    Să creezi o legătură strânsă între obiceiuri și valori
12.    SĂ MODIFICI MEDIUL în care trăiești pentru a încuraja obiceiul pe care vrei să îl dobândești și/sau pentru a descuraja comportamentul la care vrei să renunți;
13.    Să iei măsurile necesare pentru a te asigura că vei primi FEEDBACK;
14.    Să afli care sunt barierele tale biologice;
15.    Să înțelegi cum te influențează contextul social.
 
PASUL 2: SĂ-ȚI ADAPTEZI MINDSET-UL LA LOGICA DE 1%.
 
Înseamnă să acționezi ținând cont de faptul că dobândirea unui comportament automat trebuie să fie lentă și treptată, evitând astfel tendința organismului de a restabili homeostaza.
 
MINDSET= TOTALITATEA IDEILOR PE CARE NI LE FACEM DESPRE REALITATE
 
În continuare, autorul vorbește despre mindsetul care te va ajuta să reușești să înfăptuiești schimbarea pe care ți-o dorești, atrăgând totodată atenția asupra importanței unui mindset pozitiv:
 
„Starea fizică și emoțională în care ne aflăm ne influențează starea fizică, declanșând schimbări biochimice în sistemul nervos central, în activitatea hormonală și în general în toate aparatele organismului, prin urmare, corpul ne poate  fi influențat de o stare psihică negativă.”
 
Iată ce presupune, din punctul de vedere al autorului, un mindset de câștigător:
 
•    Dacă nu poți controla evenimentele, controlează modul în care le interpretezi.
•    Cea mai importantă schimbare de mindset: să mă consider cauza. Consideră-te cauza, și nu efectul tuturor lucrurilor care ți se întâmplă.
•    Să înțelegi că gândurile diferite, generează realități diferite;
 
În această ordine de idei, autorul ne învață cum să ne calibrăm mindset-ul cu ajutorul factorului 1% :
 
•    Să-ți propui să crești cu 1% în privința unei anumite competențe;
•    Să-ți dedici 1% din zi pentru a învăța sau a-ți perfecționa o aptitudine;
•    Să-ți propui să fii cu 1% mai bun în toate aspectele unei anumite aptitudini.
 
PARTEA A II-A: FUNDAMENTELE
 
Al doilea pilon al creării de noi obiceiuri se bazează pe cunoașterea anatomiei obiceiurilor, a fundamentelor lor, a ABC-ului lor.
 
Prin urmare, cele trei componente de bază ale oricărui obicei sunt:
 
1.Semnalul sau fitilul care declanșează comportamentul în sine. 
 
Semnalele sunt elementele din mediul tău care activează anumite comportamente. Pentru a crește probabilitatea ca un comportament să fie pus în aplicare, trebuie să introduci un număr cât mai mare de semnale (de preferat, calde) și să le  faci vizibile.
 
Este important să observăm mediul în care trăim și să acționăm asupra lui pentru a crea semnale, care sunt ca un fel de clopoței sau de întrerupătoare care ne amintesc sau ne îndrumă spre acțiunea pe care dorim să o întreprindem. Vom  vedea tot aici, că semnalele pot fi de două feluri:
 
•    Calde
•    Reci
 
Autorul ne oferă în continuare câteva sfaturi pentru a face din mediul în care trăim un aliat și ne familiarizează cu cele șase tipuri de semnale:
 
•    Timpul
•    Locul
•    Un eveniment sau o acțiune trecută.
•    O stare emoțională.
•    Cei din jurul nostru.
•    Obiectele din câmpul nostru vizual.
 
În final, aflăm câteva obiceiuri dobândite de Luca Mazzucchelli cu ajutorul semnalelor și câteva modalități de a transforma „timpii morți” în semnale care să declanșeze comportamentele importante pentru noi.
 
Reține așadar următorul pas crucial în formarea de noi obiceiuri:
 
PASUL 3: SĂ STABILEȘTI SEMNALELE.
 
2.Acțiunea: este actul în sine, comportamentul pus în practică.
 
Un comportament poate fi repetat mai ușor în timp dacă are aceste trei caracteristici:
 
•    Poate fi activat cu efort minim,
•    Trebuie să fie realizabil,
•    Trebuie să fie interesant.
 
PASUL 4: SĂ VEZI CUM POȚI SĂ SIMPLIFICI COMPORTAMENTUL.
 
Cu cât un comportament cere mai mult efort, cu atât este mai puțin probabil să fie pus în practică. 
 
3.Beneficiul: închide bucla obiceiului și reprezintă satisfacția, recompensa.
 
PASUL 5: SĂ-ȚI CREȘTI MOTIVAȚIA.
 
Pentru a-ți crește motivația, poți încerca să faci în așa fel încât comportamentul pe care vrei să îl dobândești să fie mai atractiv, adică mai interesant.
 
Luca Mazzucchelli ne furnizează aici câteva ponturi utile pentru a avea o motivație intrinsecă mai mare sau pentru a ne-o menține pe termen lung. Cu alte cuvinte, autorul ne arată cum să acționăm astfel încât comportamentul pe care vrem  să-l transformăm în obișnuință să fie mai plăcut, să ne dea încredere și speranță pentru viitor și să ne facă să ne simțim mai acceptați în contextul social.
 
Autorul ia ca exemplu fumatul, arătându-ne cum putem acționa asupra motivației și, în special, ce putem face în privința senzațiilor, a așteptărilor și a apartenenței în scopul de a renunța la acest viciu.
 
Un alt răspuns pe care ni-l oferă această secțiune, este cel la întrebarea: Ce alternative avem atunci când nu vrem să întreprindem anumite acțiuni?
 
La fel de utile se vor dovedi și strategiile pentru a-ți recăpăta motivația atunci când te vei abate de la drumul cel bun în încercarea de a-ți forma un nou obicei. Cu alte cuvine, vei afla cum să abordezi corect situațiile în care: nu  te-ai dus o zi la sală deși ți-ai propus să transformi mersul la sală într-un obicei zilnic, ai mâncat dulciuri deși ți-ai propus să le excluzi total din alimentație sau te-ai uitat la televizor deși ți-ai propus să îl înlocuiești cu  lectura.
 
Reține:
 
1.    Dacă vrei să faci un comportament să fie să fie „atât de simplu, încât să nu îi poți spune «nu»”, caută ca timpul necesar pentru a face primul pas să fie cât mai scurt. Simplifică!
2.    Dacă comportamentul pe care vrei să-l adopți implică costuri financiare foarte mari, cel mai probabil vei renunța. Redu costurile!
3.    Redu efortul fizic care trebuie depus!
4.    Redu efortul mintal!
5.    Când ceea ce trebuie să facem nu este văzut cu ochi buni în societatea în care trăim, ne va fi mai greu să acționăm, însă dacă este considerat normal, ne va fi mai ușor să-l realizăm.
6.    Pentru a transforma o acțiune nouă într-un obicei, o strategie de simplificare poate fi să o legăm de o acțiune pe care o facem zilnic.
7.    Zero zile zero – nu trebuie să lăsăm să treacă nicio zi fără să ne dedicăm acțiunii pe care dorim s-o automatizăm.  
8.    În procesul de dobândire a unor noi obiceiuri – mai ales la început –, probabil că vom face doi pași înainte și unul înapoi. Nu este nicio problemă, atât timp cât știm să anticipăm acești pași înapoi și reușim să ne revenim  repede.
 
NU POȚI DEVENI TOT CEEA CE ÎȚI DOREȘTI, DAR POȚI DEVENI TOT CEEA CE EȘTI.
 
Autorul este de părere că suntem capabili să ne schimbăm fundamental, propunându-ne modelul: o nouă identitate în trei pași. Cei trei pași necesari pentru a realiza o schimbare profundă a personalității noastre sunt:
 
1.    Dobândește noua identitate.
2.    Exercită identitatea.
3.    Vorbește despre asta.
 
PARTEA A III-A: ELEMENTELE COMPLEMENTARE
 
După ce am stabilit condițiile prealabile și fundamentele ale obiceiurilor, în partea a treia a cărții vom explora ceea ce autorul numește „elemente complementare”, adică acele elemente care susțin și consolidează schimbările pe care  încercăm să le facem și care reprezintă al treilea pilon al metodei.
 
Ajungem astfel la pasul șase al procesului de formare de noi obiceiuri:
 
PASUL 6: SĂ-ȚI ORGANIZEZI STRATEGIC MEDIUL.
 
Trebuie să îți proiectezi mediul pentru a-ți fi mai ușor și, în unele cazuri, inevitabil să adopți noul obicei.
 
Autorul ne va face conștienți aici de puterea pe care o are mediul asupra comportamentului nostru, făcând o scurtă analiză a comportamentului nostru într-un supermarket și a modului în care tot ceea ce ne înconjoară ne influențează  deciziile de a cumpăra sau nu.  
 
PASUL 7: SĂ STABILEȘTI UN SISTEM DE FEEDBACK.
 
Obținerea unui feedback este utilă din două motive: te ajută să știi în ce direcție te îndrepți și dacă faci bine ceea ce faci; îți oferă un sprijin imediat, ceea ce te va motiva și mai mult să continui.
 
Feedbackul joacă un rol foarte important în încercările noastre de a ne înfrâna obiceiurile rele. De aceea, autorul ne explică aici pe larg ce este feedbackul și care este rolul lui în procesele de schimbare. Tot aici aflăm:
 
•    Cum să ne formăm obiceiul de a face o listă cu lucrurile pe care trebuie să le facem în fiecare zi și de ce este acest obicei util;
•    Care era rutina lui Giorgio Nardone și de ce ar fi bine ca fiecare dintre noi să aibă una;
•    Ce este rutina de shutdown și cum ne poate ajuta ea în viața de zi cu zi.
 
PASUL 8: SĂ ANALIZEZI EVENTUALELE BARIERE BIOLOGICE ȘI SĂ LUCREZI ASUPRA CONTEXTULUI SOCIAL.
 
Persoanele cu care intrăm cel mai des în contact ne influențează semnificativ în dobândirea noilor obiceiuri: dacă persoanele cu care ne petrecem timpul au un anumit comportament, vom avea automat tendința să-l copiem.
 
În finalul acestei secțiuni vom vedea cum interacționează mediul și genele pentru a da naștere unor schimbări importante în comportamentul nostru. Tot aici aflăm câteva obiceiuri bune care l-au ajutat pe autor să-și schimbe contextul  social, astfel încât să-și exploateze la maximum potențialul și să evolueze profesional.
 
Reține:
 
•    Pentru a-ți forma sau a-ți consolida un obicei, trebuie să încerci să-ți petreci timpul în compania unor oameni care îl au deja.
 
PARTEA A IV-A: OBICEIURILE PUSE ÎN PRACTICĂ
 
Ultima secțiune a cărții vorbește despre experiența personală a autorului cu factorul 1% și cum l-a folosit pentru a atinge un obiectiv foarte ambițios, acela de a-și reveni în formă la 40 de ani.
În încheiere, te invit să citești cartea și îți reamintesc că motivația nu este suficientă pentru a face schimbări importante. Pentru a reuși să te schimbi cu adevărat ai nevoie de obiceiurile care încurajează schimbarea, sau cum spune Luca Mazzucchelli:
 
„Teza pe baza căreia am scris această carte este că schimbarea sustenabilă în timp nu depinde atât de mult de motivație – element util, dar supraestimat de mulți – cât de deprinderea obiceiurilor care ne conduc pas cu pas la realizarea a ceea ce dorim să fim.
 
Prea multe persoane abordează schimbarea cu naivitate, așteptând impulsul potrivit pentru a se hotărî să adopte noi comportamente greu de menținut: de la modificarea stilului alimentar, până la înscrierea la sală pentru a-ți reintra în  formă, de la învățarea unei limbi străine, la lucrul cu propria-ți persoană pentru a-ți îmbunătăți caracterul. Când suntem motivați, ni se pare că putem face schimbarea mult dorită într-un timp scurt. Nu după mult timp însă, impulsul  magic pe care ni-l oferă motivația ne părăsește și ne trezim și mai legați de aceleași obiceiuri dintotdeauna. Iată de ce, dacă chiar vrem să ne schimbăm stilul de viață și nu doar să acumulăm intenții bune care, în marea lor majoritate,  nu vor fi îndeplinite, trebuie să „studiem” știința obiceiurilor. Pentru că astfel vom putea înțelege ce măsuri trebuie să luăm ca să nu ne pierdem elanul inițial.”
Mai mult
Detalii produs
ISBN: 978-630-303-230-6
Editura ACT si Politon
Format: Carte Tiparita
Greutate: 0.35 kg
Detalii despre autor