Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință
Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.
Format: 130x200 mm; Pagini 320; Interior alb / negru.
Coperta brosata cu aripioare
- Stoc: Lipsă stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
Mitul antreprenorial: De ce nu funcționează majoritatea micilor afaceri și ce e de făcut în această privință (The E-Myth Revisited) de Michael E. Gerber este ediția revizuită a cărții E-Myth, lansate în urmă cu 30 de ani de mentorul nr. 1 în lume în domeniul micilor afaceri. Dacă vrei să pui bazele unei afaceri, dacă ai un mic business și te întrebi de ce nu merge sau de ce nu merge atât de bine pe cât ți-ai dori tu, dacă vrei să afli ce anume și unde anume greșești în administrarea afacerii tale, aceasta este cartea de care ai nevoie! Asta pentru că Michael E. Gerber este cea mai importantă voce a micilor afaceri și întreprinderi din America, iar cartea de față poate fi considerată un mic ghid care face afacerile să funcționeze, garantând totodată să îți ofere o experiență revelatoare:
„Vei vedea ce oportunități aproape miraculoase sunt disponibile oricui pornește o mică afacere așa cum trebuie, cu o înțelegere adevărată și cu instrumentele necesare.”
Autorul cărții, Michael E. Gerber este o adevărată legendă a antreprenoriatului, fiind numit de Revista Inc. Magazine „guru-ul numărul 1 în lume în domeniul micilor afaceri”. Michael E. Gerber este un foarte căutat speaker, fondatorul și CEO-ul companiei de consultanță în domeniul afacerilor E-Myth Worldwide și autorul bestsellerurilor: The E-Myth Physician, The E-Myth Manager, The E-Myth Contractor și The E-Myth Mastery. De-a lungul timpului, Michael E. Gerber le-a oferit consultanță câtorva mii de clienți, proprietari de mici afaceri, antreprenori, manageri și directori executivi corporatiști din toată lumea despre profunzimea adevăratului rol pe care îl poate juca perspectiva antreprenorială în reinventarea economiei și a culturii lumii. Concluzia generală a tuturor celor care l-au ascultat a fost că… sfaturile lui chiar funcționează!
MITUL ANTREPRENORIAL ȘI MICA AFACERE AMERICANĂ
Mitul antreprenorial susține că micile afaceri sunt pornite de antreprenori care riscă capital pentru a face profit, lucru cum nu se poate mai neadevărat potrivit lui Gerber. Conform lui, micile afaceri sunt inițiate de foști angajați, cu profil tehnic în general, care suferă la un moment dat o Criză Antreprenorială. Din acel moment, nevoia lor de a porni pe cont propriu nu mai poate fi stăvilită, și, foștii angajați se transformă în mici antreprenori.
Concepția că: Dacă înțelegi în ce constă munca tehnică a unei afaceri, înțelegi și afacerea care se ocupă cu respectiva muncă tehnică, este, potrivit autorului, cea mai periculoasă și duce la eșecul celor mai multe dintre micile business-uri.
Asta pentru că, în scurt timp, tehnicianul proaspăt intrat în afaceri, se va dovedi a fi copleșit de propriul business. Tehnicianul nu va mai fi doar tehnician, el devine acum Antreprenor, Manager și Tehnician. Iar faptul că tehnicianul nu mai e o singură persoană, ci trei indivizi diferiți, dă naștere unui mic… război, pe care nimeni nu îl poate câștiga. De ce? Autorul detaliază aici pe larg raționamentul care se află în spatele acestei concluzii, ajutându-te să conștientizezi lucruri la care nu te-ai fi gândit, poate, altfel…
Cu ajutorul exemplului lui Sarah, o femeie care își deschide o plăcintărie pentru că se pricepe foarte bine să facă plăcinte, dar e mai puțin pricepută să fie Manager și Antreprenor, autorul explică ce înseamnă să fii Antreprenor și ce atribuții îi revin acestei funcții, dar și unde greșește Sarah și ceilalți proprietari de mici afaceri asemenea ei.
„Majoritatea (n. r: afacerilor) sunt administrate conform dorinței proprietarului, și contrar nevoilor afacerii.”
Și pentru a înțelege unde greșești, Gerber te ajută mai întâi să îți înțelegi afacerea, prezentându-ți cele trei faze ale dezvoltării unui business (Copilăria, Adolescența și Maturitatea), ce te așteaptă în fiecare dintre ele și ce poți face mai bine, în fiecare din aceste trei etape.
Copilăria afacerii este așadar perioada de început în care tu ești totuna cu afacerea ta.
Adolescența este faza când te hotărăști să ceri ajutor, să delegi altora sarcini de care nu te poți ocupa tot tu.
Maturitatea este exemplificată de companiile de prestigiu din lume, care știu cum au ajuns unde au ajuns și ce trebuie să facă pentru a ajunge unde vor.
Sfaturile pe care autorul i le dă lui Sarah în cadrul exemplului sus-amintit vor da de gândit oricărui antreprenor aflat la început de drum:
„Dacă afacerea ta depinde de tine, atunci nu ai o afacere – ai o slujbă. Și este cea mai rea slujbă din lume pentru că lucrezi pentru un nebun. În plus, nu acesta este scopul intrării în afaceri. Scopul intrării în afaceri este de a te elibera de o slujbă, pentru a crea slujbe pentru alți oameni.”
În momentul în care ai depășit faza copilăriei afacerii, și ai intrat în adolescență, atingând scopul intrării în afaceri și angajând oameni, vei constata dezamăgit că:
„nimănui nu-i pasă de afacerea ta așa cum îți pasă ție. Că nimeni nu este dispus să muncească la fel de mult ca tine. Că nimeni nu are judecata ta, sau abilitatea ta, sau dorința ta, sau interesul tău.”
Ce e de făcut în această situație? Ce trebuie să faci atunci când afacerea începe să depășească zona ta de confort și se simte nevoia evidentă a unui manager? Autorul îți răspunde mai departe la aceste întrebări, prevenindu-te că, în această etapă, în lipsa unui manager, business-ul tău poate urma doar trei căi:
1. Se întoarce în faza copilăriei;
2. Riscă totul;
3. Rezistă din răsputeri.
Autorul te invită așadar să îți identifici zona de confort, să afli cât de mare poate deveni afacerea ta, să îți faci planuri, să anticipezi și să eviți pe cât posibil ca afacerea ta să devină din nou mică, oferindu-ți un scurt ghid în legătură cu ce trebuie să faci tu în calitate de proprietar al unui business. Află care este soluția propusă de autor în cazul în care constați că ai început business-ul prost și descoperă ce înseamnă o companie matură în concepția autorului:
„Nu, companii ca McDonald's, Federal Express și Disney nu au ajuns companii mature. Ele au început astfel. Oamenii care le-au inițiat au avut o perspectivă total diferită cu privire la ceea ce este o afacere și de ce funcționează.”
Pornind de la modelul lui Tom Watson, fondatorul IBM, autorul te sfătuiește ca atunci când pornești o afacere să ai în față un model de business care funcționează și nu un model al muncii în sine. Află ce condiții trebuie să îndeplinească acest model de business pentru ca el să funcționeze la randament maxim și pregătește-te să îți reinventezi afacerea!
REVOLUȚIA LA CHEIE: O NOUĂ PERSPECTIVĂ ÎN AFACERI
„Revoluția la cheie este cea care ne furnizează o cheie invizibilă pentru dezvoltarea unei afaceri extraordinare: modelul echilibrului suprem al unei afaceri care funcționează.”
Oferind ca exemplu McDonald's și modul cum a apărut fenomenul numit franciză, autorul vorbește despre Franciza ca Format de Afacere care a revoluționat mediul de afaceri american. Statisticile sunt uimitoare: doar 5 % dintre francize au fost închise anual între 1971 și 1987, comparativ cu 80% din afacerile deținute independent. Așadar, dacă vrei să începi o afacere cu care să mergi aproape la sigur, poți opta pentru Prototipul Francizei, care îți furnizează odată cu un nume recunoscut și un sistem întreg de a face afaceri.
„Prototipul Francizei este modelul unei afaceri care funcționează. Modelul echilibrat care îl va satisface în același timp și pe Antreprenor, și pe Manager, și pe Tehnician.”
Autorul ni-l oferă ca model pe Ray Kroc care a avut o intuiție uimitoare în momentul în care și-a dat seama că nu hamburgerii erau valoroși la McDonald's, ci modul cum era organizată afacerea în sine. Gerber face o analiză a francizei McDonald's scoțând în evidență toate punctele ei forte care o fac să funcționeze atât de bine. Ray Kroc a reușit să creeze o afacere pe care oamenii doresc să o cumpere, tocmai pentru că presupune costuri mici și garantează profitul. McDonald's este valoros ca model de business pentru că poate fi copiat foarte ușor.
Autorul te va convinge pe parcursul acestei părți că afacerea ta nu este și viața ta și îți va furniza în acest sens toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ți crea prototipul propriei francize. Vei învăța astfel:
• Cum să construiești o afacere care să funcționeze previzibil, fără efort și profitabil;
• Cum să construiești o afacere care să funcționeze fără tine;
• Cum să te eliberezi de afacerea ta pentru a trăi o viață mai împlinită;
CUM SĂ CONSTRUIEȘTI O MICĂ AFACERE DE SUCCES!
Cea de-a treia parte a cărții este cea care te va interesa probabil cel mai mult. Pentru că asta îți dorești. Pentru că asta își dorește până la urmă orice fire întreprinzătoare care creează o afacere bazându-se pe o activitate pe care o cunoaște foarte bine sau pe practicarea unei activități care-i face plăcere.
Faza de dezvoltare a afacerii presupune așadar trei etape distincte, mai exact:
• Inovația - în care înveți să realizezi, să faci, să spui lucruri noi în cadrul afacerii tale;
• Cuantificarea – în care vei învăța să urmărești cifrele asociate impactului pe care îl are inovația;
• Orchestrarea – în care înveți să faci lucrurile într-un anume mod, înveți să introduci o rutină prestabilită;
„La nivel mai practic, ceea ce am trăit noi în munca cu micile afaceri este că, pe măsură ce Procesul de Dezvoltare a Afacerii devine o parte constitutivă a afacerii, el devine și o parte constitutivă a comunicării dintre participanți. Devine nu numai un mod de a gândi și un mod de a face, ci și un mod de a fi. Ai putea spune că, atunci când se apucă să muncească în această afacere, oamenii încep să realizeze că ea este o metaforă puternică pentru lucrul la propria lor viață.”
Gerber este de părere că, pentru a construi o afacere de succes trebuie să te gândești la afacerea ta ca și cum aceasta ar fi prototipul pentru încă 5.000 de alte afaceri exact la fel. Autorul te ghidează pas cu pas pentru a-ți crea Prototipul de Franciză, propunându-ți șapte etape de parcurs:
• Scopul Principal – reprezintă viziunea necesară pentru a-ți aduce afacerea la viață și viața în afacere;
• Obiectivul strategic - declarația cu privire la ce trebuie să facă afacerea ta pentru tine ca să-ți atingi Scopul Principal (standardele);
• Strategia Organizațională: structurarea afacerii conform modului în care trebuie să funcționeze;
• Strategia de Management – Sistemul de Management, mijlocul prin care Prototipul tău de Franciză va produce rezultatele pe care le dorești și Manualul de Procedură care definește munca pe care o fac angajații;
• Strategia de Personal - maniera în care le comunici angajaților regulile care simbolizează ideea pe care tu, proprietarul, o ai despre lume; ceea ce întreprinzi tu pentru a-ți determina angajații să facă ce-ți dorești;
• Strategia de Marketing – ce trebuie să facă afacerea ta în mintea clientului, pentru ca acesta să te aleagă pe tine și nu pe altcineva;
• Strategia Sistemelor – „Un sistem este un set de lucruri, acțiuni, idei și informații care interacționează unele cu altele astfel încât să modifice alte sisteme.” Autorul face referire aici la trei tipuri de sisteme implicate în afacerea ta: Hard, Soft și Sisteme de Informații. Află ce înseamnă fiecare dintre ele și cum se integrează acestea în afacerea ta pentru a produce rezultatele dorite!
Nu este deloc întâmplător faptul că Mitul Antreprenorial a lui Michael E. Gerber a fost votată cartea de business nr.1 de către Inc. 500 CEOs. Ceea ce a contribuit la succesul fulminant al acestei cărți nu este numai expertiza dovedită a autorului în domeniul micilor afaceri și întreprinderi, ci și modul foarte explicit în care a fost redactată. Exemplele folosite de autor pe parcursul cărții pentru exemplificarea fiecărui concept prezentat sunt atât de edificatoare, încât, oricine, chiar și cei care nu au avut niciodată contact cu mediul de business și limbajul său specific, le poate înțelege și, mai apoi, pune în practică.
Astfel, la finalul cărții, tot ce îți rămâne de făcut, este:
„Să faci un pas înapoi și să îți privești afacerea cu noii tăi ochi de Antreprenor. Trebuie să îți analizezi afacerea așa cum este astăzi, să hotărăști cum vrei să arate în final, iar apoi să stabilești distanța dintre locul în care ești acum și cel în care trebuie să fii pentru a-ți transpune visul în realitate. Această distanță îți va spune exact ce trebuie făcut ca să dai viață afacerii vieții tale. Iar ceea ce vei descoperi când îți vei privi afacerea prin Ochi de Antreprenor este că distanța este mereu creată de absența sistemelor, de absența modului brevetat de a face afaceri ce diferențiază cu succes afacerea ta de toate celelalte.”
TESTIMONIALE:
„Programul E-Myth a fost de o eficacitate unică în ceea ce privește concentrarea asupra a ceea ce este important în operațiunea noastră. Ne-a ajutat să identificăm acele activități specifice care ne permit să îndeplinim cerințele clienților și să construim sisteme în jurul acestor activități pentru a ne asigura că lucrurile se vor întâmpla așa cum am promis.” - Fred și Heidi Wittenberg, The Folk Agency Realtors
„Foarte mulți oameni îți vor spune ce să faci – doar E-Myth îți spune și cum să faci; sistemul este minunat.” - Maru Medina-Hollman, Kukis By Maru
„Trecând prin procesul de clarificare a propriilor obiective, de creare a unei viziuni pentru companie și de învățare a managementului financiar, am realizat o mare schimbare în privința afacerii mele.” - Greg Rittler, Kanon Group
„Aplicând modelul E-Myth vei ajunge să descoperi unde te afli, unde vrei să ajungi și care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a ajunge acolo. Nu e un proces rapid, E-Myth este o călătorie.”- John Cassidy, TopKick Inc.
„Pe scurt, E-Myth m-a învățat tehnici valoroase de business și m-a ajutat să-mi controlez limitele.” - Gayle Gerling-Pettinga, Gerling Law