Reguli de muncă: Codul fundamental pentru succesul personal

(0) Scrie o recenzie
PRODUS FIZIC

Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.

ISBN: 978-630-303-215-3

Carte Tiparita
48,00 Lei
Adaugă la favorite

Reguli de muncă: Codul fundamental pentru succesul personal/ The Rules of Work: A Definitive Code for Personal Success de Richard Templar este cartea care te va ajuta să te bucuri de mai mult succes în carieră, însușindu-ți o serie de reguli de muncă care le sunt deja cunoscute oamenilor de succes. Autorul, un fin observator al comportamentului uman, a studiat ani de zile oamenii de succes și le-a aflat secretele, propunându-și, prin intermediul acestei cărți, să ne ofere tuturor  o scurtătură spre succes. 

 

O carte pe care orice angajat și orice tânăr de 20 de ani ar trebui să o citească!

 

Dacă ești la începutul carierei, dacă simți că nu evoluezi așa cum ți-ai dori în această privință sau dacă simți pur și simplu nevoia unor sfaturi pertinente în această privință, Regulile de muncă a lui  Richard Templar îți vor fi de un real folos, cu precizarea că, și dacă nu vei pune în practică aceste reguli, tot te vei descurca și o vei scoate cumva la capăt.

 

Însă, dacă le vei pune în practică, vei avea o mulțime de beneficii. Ca de exemplu:

 

vei fi promovat;

te vei înțelege mai bine cu colegii;

te vei simți mai bine în pielea ta;

te vei bucura mai mult de munca ta;

îți vei înțelege mai bine munca;

vei înțelege mai bine perspectiva șefului tău;

vei fi mai mândru de tine și de munca ta;

vei fi un bun exemplu pentru colegii aflați la început de drum;

vei avea o contribuție mai mare în compania ta;

vei fi prețuit și respectat;

vei emana bunăvoință și cooperare în jur;

vei avea succes dacă vei pleca și îți vei deschide propria afacere.

 

Aceste reguli sunt simple și eficace, sigure și practice. Totodată sunt tot ce ai nevoie pentru a-ți consolida încrederea în tine și a deveni mai puternic. Aceste Reguli consolidează standardele personale și înalță principiile individuale. Ele sunt darul autorului pentru tine. Profită!

 

Richard Templar a studiat ani de zile comportamentul uman și a dedus astfel ce face diferența între cei care obțin cu ușurință succesul și cei care se chinuie, înotând împotriva curentului. Este vorba despre reguli. În această ordine de idei, Templar a scris o serie de cărți în care a sintetizat aceste observații despre reguli, cărți care s-au bucurat de un succes extraordinar. The Rules of Everything, The Rules of Life, The Rules of Wealth, The Rules of Management, The Rules of People, The Rules of Thinking și The Rules to Break sunt doar câteva din titlurile din această serie. 

 

Mai mult de un milion de oameni din întreaga lume au studiat și se ghidează actualmente după regulile de viață și de muncă ale lui Richard Templar. 

 

Iar dacă ți se pare descurajant faptul că numărul regulilor pe care ar trebui să ți le însușești potrivit acestei cărți este foarte mare (108, exceptând regulile puterii), tot autorul îți oferă și soluția. Poți pur și simplu să îți însușești pe rând câteva reguli și să le exersezi până când acestea îți vor intra în reflex, pentru ca apoi să mai adaugi în comportamentul tău alte câteva reguli. Repetă acest algoritm și vei vedea că în scurt timp vei reuși să asimilezi o mare parte dintre ele, fără a simți câtuși de puțin că ai depus vreun efort.

 

Deși nu ne vom opri la fiecare dintre ele pe parcursul acestui articol, pentru că altfel, care ar mai fi farmecul să lecturezi această carte? vom cita totuși, în rândurile care urmează, fragmente din câteva dintre, ele pentru a-ți face o idee despre cât de utile sunt aceste reguli pentru tine.

 

REGULA 1: Fă-te remarcat prin munca ta

 

Cea mai bună modalitate ca munca ta să iasă în evidență este să fii foarte, foarte bun în ceea ce faci. Și cea mai bună modalitate de a fi bun în ceea ce faci este să te dedici total muncii și să ignori restul. Un raport nesolicitat este o modalitate strălucită de a ieși în evidență.

 

REGULA 3: Oferă-te voluntar, dar fii atent

 

Mulți oameni consideră că dacă spun „da” la orice, vor ajunge să se facă remarcați, vor fi lăudați și vor fi promovați. Nu este adevărat. Un manager inteligent se va folosi de mentalitatea „fac eu”, și astfel vei ajunge să fii suprasolicitat, subapreciat și abuzat.

 

REGULA 5: Promite mai puțin, oferă mai mult

 

Dacă știi că poți termina până miercuri, întotdeauna să spui vineri. Dacă știi că departamentul tău va avea nevoie de o săptămână, să spui două. Dacă știi că vei avea nevoie de doi oameni în plus pentru a instala și a pune în funcțiune noua mașinărie, spune că ai nevoie de trei.

 

REGULA 14: Ce se întâmplă acasă să rămână acasă

 

Colegii nu trebuie să-ți cunoască problemele personale. Bineînțeles că trebuie să ai un debușeu și prieteni buni cu care să discuți, însă nu în timpul orelor de program. Dacă ai prieteni buni în rândul colegilor, ieșiți împreună să beți ceva după lucru, ca să discutați despre problemele tale.

 

Nu este necesar să îți păstrezi viața personală atât de privată încât colegii nici să nu știe că ai copii, că mama ta este în spital sau că îți place să pescuiești. Dar, în timpul orelor de program, trebuie să îți păstrezi viața personală în plan secund și să te concentrezi asupra muncii tale. În felul acesta, te asiguri că muncești cât de bine poți, în cel mai scurt timp și în cel mai eficient mod.

 

REGULA 25: Află ce îți dorești pe termen lung

 

Care este planul tău strategic cu privire la viață? Nu știi? Nici măcar nu te-ai gândit la asta? Cei mai mulți oameni nu se gândesc. Și de aceea dau greș. Dacă nu ai un plan, este foarte ușor să nu te ții de drum și să ajungi unde te poartă valul – plutind în derivă prin vârtejurile vieții. Jucătorul cu Reguli are un plan – pe termen lung și pe termen scurt.

 

REGULA 29: Stabilește-ți obiective 

 

Un obiectiv este o simplă declarație de misiune, alcătuită dintr-o propoziție, pe care o poți folosi pentru a trece cu bine peste fiecare zi. Este aproape imposibil să ai succes sau să fii promovat dacă nu îți stabilești obiective.

 

REGULA 34: Profită de oportunități

 

Învață să privești oportunitățile ca pe niște mingi – dacă mingile sunt aruncate în direcția ta, ai la dispoziție doar o secundă ca să le prinzi. Nu e timp să pui întrebări, să te uiți peste umăr, să cântărești argumentele pro și contra sau să dansezi foxtrot. Ori prinzi mingea, ori nu o prinzi.

 

Gândește-te puțin la oportunitățile pe care le-ai ratat în trecut și la ce ai face dacă ți s-ar oferi o a doua șansă. Ai reacționa diferit acum? Unde ai greșit?

 

REGULA 35: Transformă învățarea într-o misiune de o viață

 

Să-ți dezvolți noi competențe pentru locul de muncă este de mare preț, de la o limbă străină la un nou software digital. Însă orice tip de învățare îți menține mintea deschisă, liberă și antrenată, ceea ce va aduce beneficii muncii tale și angajatorului tău. Așadar, indiferent ce anume te pasionează, urmează-ți pasiunea – fă-ți un obiectiv din a afla mai multe despre acel lucru.

 

REGULA 37: Nu te plânge

 

Viața este nedreaptă. Uneori, colegii se eschivează, iar tu te pomenești că ai de muncit în plus; șefii pot fi prost pregătiți pentru poziția lor, așa că sunt incompetenți și adeseori inconsecvenți; nătărăii ajung să fie promovați mereu pretutindeni în jurul tău; este prea multă muncă de făcut; sunt implementate prea multe sisteme stupide; idioții îți pun bețe în roate la tot pasul. Este adevărat, viața e parșivă. 

 

Spune-mi, acum, cât de mult te ajută să te văicărești în oricare dintre aceste situații?

 

REGULA 47: Învață care sunt obligațiile legale ale domeniului tău de activitate

 

Compania ta încalcă vreo lege? Tu încalci vreo lege? Cunoști legile specifice domeniului tău de activitate? 

 

Trebuie să știi ce ar putea să ți se ceară să faci la un anumit loc de muncă, ce este legal și ce nu este legal. Unele domenii au legi incredibil de minuțioase și de banale, pe care le poți încălca fără să îți dai seama. Dar trebuie să fii conștient. Pentru a fi un Jucător cu Reguli trebuie să fii mai mult decât corect, să fii mai presus de orice suspiciune și să nu permiți să devii țapul ispășitor în nicio situație. Dacă o companie caută să recruteze un fraier, ai grijă să nu fii tu acela. Asigură-te că te afli de partea aceasta a liniei de demarcație și că nu o încalci fără să vrei.

 

REGULA 50: Nu acoperi niciodată pe altcineva

 

Dacă te hotărăști să îi acoperi pe ceilalți, îți vei complica atât de mult viața, că nici măcar nu merită. De exemplu, îi acoperi doar pe colegii apropiați sau pe oricine ți-o cere? Îi acoperi doar în cazul incidentelor minore sau și al celor majore? Acoperi și frauda? Neglijența în serviciu supusă sancțiunilor penale? Ce spui și ce faci atunci când ești descoperit? Ce explicații dai familiei tale când ești concediat?

 

Cum gestionezi situația dacă ți se cere să acoperi un coleg apropiat, care poate să-ți fie în același timp prieten? Poți să fii foarte hotărât și să refuzi categoric – nu trebuie să dai explicații. Sau poți să dai un răspuns mai diplomat spunând: „Te rog, nu îmi cere să o fac, sunt nevoit să te refuz dacă mi-o ceri”.

 

Iată un mod de a-i oferi o cale de ieșire și de a-și salva onoarea.

 

REGULA 54: Ieși la întâlnire cu precauție

 

După părerea unora, nu ar trebui să ieși niciodată la întâlnire cu un coleg de serviciu, pe motiv că situația poate genera resentimente, stres, gelozie, distragere, frustrare și, în general, îți poate afecta munca și reputația. Dacă lucrurile acestea nu se întâmplă când totul merge bine, atunci cu siguranță se întâmplă când relația ajunge în impas sau se încheie.

 

REGULA 57: Pune lucrurile în perspectivă

 

Jobul tău este doar un job. Da, știu că ai nevoie de bani și tot așa, dar nu este decât un job, și joburi sunt o mulțime. 

 

Dacă ai o zi proastă la muncă, nu ar trebui să ajungi să: nu mai dormi, să nu mai mănânci, să îți pierzi libidoul, să fumezi mai mult, să bei mai mult, să iei droguri, să fii mai irascibil, să fii deprimat, să fii stresat.

 

Vei fi surprins cât de des recurg oamenii la astfel de lucruri numai pentru că au avut o zi proastă. Da, poate că zilele proaste s-au ținut în lanț. Însă luate una câte una, nu este vorba decât de o zi proastă. Trebuie să înveți să te deconectezi, să te relaxezi, să nu iei totul prea în serios, să te bucuri mai mult și să pui lucrurile în perspectivă.

 

Găsește-ți un hobby, trăiește-ți viața. Trebuie să muncești ca să trăiești, nu să trăiești ca să muncești. Nu duce problemele și acasă – învață să fii ferm și să spui nu. Pune familia pe primul loc. Petrece timp cu copiii tăi – vor crește atât de repede și vei pierde prețioasa lor copilărie dacă muncești tot timpul. Crede-mă, mi-am văzut copiii crescând și se întâmplă înfricoșător de repede. S-ar putea să ți se pară că timpul trece încet și că este stresant, însă timpul zboară iremediabil – și te trezești că ai pierdut totul, pentru că tu erai ocupat seara cu munca de birou sau participai la încă o conferință al naibii de plictisitoare la final de săptămână.

 

Este doar un job.

 

REGULA 61: Fii flexibil în relația cu diferiți oameni

 

Este bine să fii cameleonic câtă vreme reușești să te descurci. Oamenii sunt diferiți și dacă încerci să îi tratezi pe toți la fel, riști să îi jignești sau, cel puțin, să nu îi poți mulțumi pe unii dintre ei.

 

Este mult mai simplu să înțelegi această Regulă dacă ești părinte. Dacă ai mai mulți copii, știi cât de important este să nu îi tratezi la fel. Fiecare copil are nevoie de forțe diferite care să-l motiveze.

 

REGULA 79: Pune întrebări în situațiile conflictuale

 

Să spunem că te afli într-o ședință, iar lucrurile se încing. Președintele nu gestionează prea bine situația, iar colegii tăi încep din nou să se certe. Ce vei face? Pune întrebări. Este simplu să dezamorsezi o situație periculoasă punându-i pe protagoniști să observe un anumit detaliu. Nu trebuie să oprești cearta – nu este treaba ta. Dar poți să fii diplomat; în felul acesta vei fi remarcat și vei câștiga respectul colegilor tăi.

 

REGULA 86: Rămâi pe poziție

 

Nimeni nu are dreptul să te terorizeze, să te amenințe, să țipe la tine, să te lovească, să te intimideze, să te sperie, să te tachineze, să te victimizeze sau să te chinuiască în vreun  fel sau altul. Tu ești un angajat. Dacă nu îți faci treaba bine, ar trebui să fii luat deoparte și să ți se spună cu ce ai greșit, calm și rațional. Oricare altă atitudine înseamnă abuz.

 

Ai dreptul să respingi abuzul. Ai dreptul să îi spui acestei persoane abuzatoare, calm și rațional, să înceteze imediat, altminteri ești îndreptățit să apelezi la puterea legii, ca să o determini să înceteze. Trebuie să știi când să rămâi pe poziție.

 

REGULA 101: Învață psihologia promovării

 

Să presupunem că a apărut un post liber pentru candidații din interior. Îți place postul. Se potrivește planului tău de joc. Ți-ar prinde bine banii în plus. Ai competențele, experiența și calificările necesare. Te gândești să candidezi. Toate bune și frumoase. Dar cum se iau deciziile aici? Și conform căror criterii?

 

Dacă ai ști câte scenarii pot exista în cazul unui post liber scos la concurs în interiorul unei companii, cel mai probabil s-ar putea să nu îți mai dorești postul, în ciuda faptului că, pe hârtie, ești cea mai potrivită persoană pentru a-l ocupa. Nu te lăsa păcălit. Află din acest capitol întreaga psihologie care se poate afla în spatele unui post liber!

 

***

 

În încheierea cărții autorul te invită să te familiarizezi cu cele 10 Reguli ale puterii, adică cu acele reguli care te vor ajuta să te faci auzit, crezut, recunoscut și urmat. Citește-le și folosește-le cu înțelepciune!

 

În final, te invit să parcurgi integral acest ghid foarte practic al lui Richard Templar cu ajutorul căruia te vei putea bucura de succes profesional într-o lume care evoluează din ce în ce mai rapid și în care competiția pentru un loc de muncă este, și va fi, din ce în ce mai acerbă...

Mai mult
Etichete:  #dezvoltarepersonala
Detalii produs
ISBN: 978-630-303-215-3
Editura ACT si Politon
Format: Carte Tiparita
Greutate: 0.4 kg
Detalii despre autor
Richard Templar a studiat ani de zile comportamentul uman și a dedus astfel ce face diferența între cei care obțin cu ușurință succesul și cei care se chinuie, înotând împotriva curentului. Este vorba despre reguli. În această ordine de idei, Templar a scris o serie de cărți în care a sintetizat aceste observații despre reguli, cărți care s-au bucurat de un succes extraordinar. The Rules of Everything, The Rules of Life, The Rules of Wealth, The Rules of Management, The Rules of People, The Rules of Thinking și The Rules to Break sunt doar câteva din titlurile din această serie.