Doru Dima: Dacă muncești 2 ore și ai rezultate ca și cum ai munci 8, atunci poți fi un freelancer și un antreprenor de succes!

ACT si Politon
09-12-2020
0 comentarii
Ți s-a întâmplat vreodată să te înfurii numai la gândul că tu muncești ca un sclav toată ziua fără să te poți bucura nici măcar de o mică parte din lucrurile pe care ți le dorești, pentru că nu ți le permiți, în timp ce alții (vecini, colegi, prieteni) par că nu fac nimic toată ziua și le merge din plin, fiind totodată și mult mai fericiți?
 
 
Oricine pățește asta la un moment dat în viață, chiar și cei pe care noi îi invidiem crezând că au tot ce își doresc fără să muncească prea mult.
 
 
Dar te-ai întrebat vreodată cât adevăr poate exista în ceea ce presupui tu? Mai exact, chiar poți câștiga suficient cât să nu te poți plânge de nimic fără să te spetești de-a dreptul muncind?
 
 
Ei bine, răspunsul la această întrebare depinde foarte mult de ceea ce înțelegi tu prin muncă...
 
 
Să ne gândim de exemplu la Balzac, care a fost unul dintre cei mai mari scriitori ai secolului XIX. Știi cum a scris el „Comedia umană”, considerată a fi un monument literar alcătuit din 95 de lucrări terminate și 48 de lucrări neterminate? Mergând la petreceri! Fără a fi câtuși de puțin o glumă, Balzac se inspira pentru scrierea romanelor sale despre societatea franceză post-napoleoneană din poveștile pe care le auzea la numeroasele petreceri la care era invitat. Cine îl vedea, probabil că se gândea că Balzac este un pierde-vară care bea și mănâncă pe săturate la petreceri, iar la întoarcerea acasă „mâzgâlește” două-trei cuvinte pe-o foaie de hârtie.
 
 
Ei bine, de fapt, după ce Balzac se întorcea acasă, își petrecea și câte 12 – 14 ore scriind, singura problemă era că, atunci când scria nu îl vedea nimeni... Balzac era propriul său manager, își organiza viața așa cum îi plăcea, trăia așa cum îi plăcea și muncea la fel, iar acest stil de viață i-a asigurat succesul timp de mai bine de 170 de ani după moartea sa.
 
 
 
 
Așadar, dacă muncești mult dar fără a te bucura de rezultate satisfăcătoare, poate că a venit momentul să iei o pauză și să te întrebi de ce se întâmplă asta. Poate că e timpul să muncești mai puțin, făcând mai multe din lucrurile care îți plac și bucurându-te în același timp de rezultate mai bune. Poate că e timpul să aplici regula 80 / 20 despre care vorbește Richard Koch în bestsellerul său „Manager 80 / 20. Zece metode pentru a deveni un lider grozav”, o carte care nu întâmplător începe cu un citat din Maxim Gorki care spune: „Când munca e o plăcere, viața-i frumoasă! / Când munca e o povară, viața-i robie” .
 
„Regula Pareto” pleacă așadar de la premisa că 80% din rezultate vin din doar 20% din efortul depus, ceea ce înseamnă pentru tine că trebuie să încetezi să mai faci lucrurile care nu îți aduc niciun venit sau un venit satisfăcător și să te concentrezi doar pe activitățile care te recompensează material pe măsura așteptărilor și nevoilor tale. 
 
Și dacă deja scepticismul tău în privința regulii anterior enunțate este mai mare decât tine însuți, ei bine, ar trebui să ții cont de faptul că Regula lui Pareto este extrasă din observații practice și nu este o concluzie pur teoretică. 
 
Așadar, dacă te gândești puțin, chiar e adevărat că 20% din sportivii profesioniști obțin 80% – sau mai mult – dintre medalii, sau că porți 20% – sau mai puțin – din hainele tale peste 80% din timp, că 20% din călătoriile tale cu mașina vor reprezenta peste 80% din totalul kilometrilor tăi de bord, că 80% din profitul afacerii tale se datorează celor 20% de clienți fideli ai tăi, sau că 20% din deciziile tale au condus la peste 80% din succesul și fericirea ta.
 
Deschide această carte și descoperă esența ființei tale și a afacerii tale, învățând totodată să te concentrezi mai mult pe ceea ce contează cu adevărat și eliminând din agendă acele activități neproductive. Vei constata astfel că poți fi mai fericit și mai relaxat muncind mai puțin și având rezultate mai bune. Cele 10 metode propuse de autor în acest sens vor funcționa cu câteva condiții însă:
 
Să uiți vechile presupuneri și obiceiuri legate de muncă;
 
Să ai locul de muncă potrivit, pentru firma potrivită, cu șeful potrivit. La modul general, asta înseamnă să ai posibilitatea să produci o schimbare ce încurajează libertatea și creativitatea, în loc să le suprime.
 
Să îți dorești să realizezi ceva în viață, adică să-ți dorești cu adevărat, cu toată inima și cu tot sufletul pentru că nu contează ce vrei să faci, cât timp iei totul în serios.
 
 
Doru Dima: „Faptul că muncești foarte multe ore pe zi nu înseamnă automat că ești un bun manager sau un bun angajat.”
 
Despre această carte, despre cum poți aplica cu succes Regula lui Pareto în viața de zi cu zi, dar și ca manager sau antreprenor în afaceri, despre cum să te eliberezi de calvarul unei munci sisifice, muncind mai puțin dar mai eficient, a discutat colaboratoarea noastră Antoaneta Banu cu Doru Dima, fondatorul Dima Consulting Group - cea mai veche companie de consultanță în resurse umane românească – și cofondator al Great People Inside Romania în cadrul unei noi ediții a emisiunii ACT și Politon Talk Live intitulate The Reinventor: Manager 80/20. Cum să fii propriul tău manager.
 
Emisiunea online ACT și Politon Talk Live – nominalizată la Webstock Awards 2020, cea mai mare gală de premiere a proiectelor de social media din România, la categoria BEST ONLINE VIDEO SHOWS - este un proiect media unic în România, în cadrul căruia moderatoarea Antoaneta Banu, learning-activator, dezbate subiecte de actualitate cu invitați avizați pornind de la titlurile de succes ale editurii. Emisiunea poate fi urmărită pe conturile de Facebook și de YouTube ale Editurii ACT și Politon. 
 
 
 
 
Doru Dima este doctor în Psihologia Muncii și Organizațională, antreprenor și manager cu o experiență de 25 de ani în Resurse Umane și Management și coautorul cărții „40 Strategii pentru succesul în afaceri”. În calitate de fondator și CEO al Dima Consulting Group, a adus pentru prima oară în România, instrumentele de evaluare a resurselor umane, Profiles International, numărându-se astăzi printre principalii furnizori de servicii de consultanță în resurse umane și management din România.
 
Din mai 2015 este cofondator și CEO al Great People Inside, o companie internațională ce dezvoltă evaluări online de resurse umane, personalizate și adaptate la specificul fiecărei organizații și job în parte, fiind un concept unic în industria HR. Evaluările sunt oferite prin intermediul unei noi tehnologii, o platformă de Talent Management Assessment Solutions, de tip cloud, configurabilă și 100% adaptabilă la necesitățile utilizatorului. 
 
 
 
Doru Dima: Dacă în șase luni afacerea pe care ai creat-o nu reușește să îți genereze venituri cel puțin de 4-5 ori mai mari decât înainte, înseamnă că business-ul respectiv o să-ți mănânce viața.
 
 
 
 
În cadrul emisiunii ACT și Politon Talk Live, Doru Dima a vorbit cu Antoaneta Banu despre cum îți poți schimba realmente viața cuplând ceea ce îți place cu adevărat să faci cu o idee de afaceri, cum să ajungi la cel mai mare nivel al productivității fiind propriul tău manager, dar și despre abilitățile de care ai nevoie pentru a reuși într-o lume VUCA, caracterizată prin: Volatilitate, Incertitudine, Complexitate și Ambiguitate.
 
 
Iată mai jos și alte subiecte pe care cei doi le-au atins în cadrul emisiunii:
 
Pandemia de COVID-19, munca de acasă și cum poți fi propriul tău manager mai bun pentru a fi eficient;
 
Întrebările pe care să ți le pui în momentul în care îți dai seama că munca ta nu te face fericit pentru a-ți da seama dacă ai fi un bun manager al propriului tău business.
 
Ce presupune o gândire strategică și de ce nu poți fi un bun manager în lipsa ei?
 
Cum poți folosi regula 80 / 20 pentru a-ți manageria mai bine timpul?
 
Dacă ai pornit deja o afacere, cum o evaluezi pentru a-ți da seama dacă ești pe drumul cel bun?
 
Ce este diferențiatorul în afaceri și de ce reușita ta va depinde în totalitate de el?
 
Ce face un bun manager când lucrurile nu funcționează?
 
 
Te invit acum să urmărești întregul interviu cu Doru Dima:
 
 
 
 
 
Și să citești o carte care te poate ajuta realmente să fii mai fericit, muncind doar atât cât este necesar:
 
 
 
Și pentru că un argument în plus, nu strică niciodată pentru a te convinge să citești o carte bună și practică, îți voi mai oferi încă trei:
 
 
„Principiul 80/20 este piatra de temelie a traiului bazat pe rezultate. Citiți această carte nouă și folosiți-o.” - Tim Ferriss, autorul bestsellerului The 4-Hour Work Week (4 ore – Săptămâna de lucru)
 
 
„Este momentul ca managerii să nu mai piardă timpul cu birocrația și să înceapă să lucreze la câteva aspecte care contează în crearea de valoare. Această carte arată exact modul în care se face.” - Jim Lawrence, director executiv Rothschild North America
 
 
„Am simțit demult că lenea este o calitate bună pentru un manager, fără să știu nici de ce, nici cum s-o practic atât de mult cât mi-ar fi plăcut. Noua carte a lui Richard explică atât de ce, cât și cum. Mi-aș fi dorit să fi fost publicată cu mai mult timp în urmă.” - Colin Drummond OBE , director executiv Viridor
Comentarii (0)

Scrie un comentariu