Start în antreprenoriat. Călătoria antreprenorului de la a ști la a avea înspre a deveni
Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.
Format: 130x200 mm; Pagini: 292; Interior alb / negru.
Coperta cartonată și supracopertă;
ISBN: 978-606-913-479-5
- Stoc: În stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
Start în antreprenoriat sau Călătoria antreprenorului de la a ști la a avea înspre a deveni de Cristian Onețiu este o carte pentru antreprenori, nu despre antreprenori, adresându-se deopotrivă celor care își doresc o afacere proprie, celor care au deja o afacere, dar vor să o facă să crească exploziv, dar și celor care au o afacere mare și vor să o dezvolte în continuare. Pentru cei care nu au încă o afacere, cartea lui Cristian Onețiu reprezintă o provocare. Autorul îi provoacă pe aceștia să își ia un angajament pe 3 – 5 ani de a-și construi propria afacere rentabilă, oferindu-le 12 principii cheie dar și o serie de sfaturi practice care să îi ajute să reușească pe acest drum.
Cristian Onețiu este antreprenor la rândul său, în 2012 numărându-se printre primii 500 cei mai bogați români. Pe site-ul său, Onețiu.com se recomandă ca fiind antreprenor, autor și business mentor, reușind să dezvolte într-un interval de 15 ani afaceri care depășesc 100 de milioane de Euro. A dezvoltat mai multe platforme online care îi ajută pe antreprenori sau pe tinerii aspiranți la acest titlu să își dezvolte rapid și sustenabil afacerile. Este fondatorul programului de dezvoltare personală emPOWER, al taberei viitorilor milionari fericiți FHMcamp și al seriei de cursuri pentru antreprenori: Startup DAY, BBM – Business Building MasterMIND și XXL-Business. Cartea de față prezintă povestea lui Cristian Onețiu ca antreprenor cu învățăturile, greșelile și concluziile pe care le-a tras din această experiență, reprezentând totodată un ghid practic pentru tinerii antreprenori.
Povestea începe în anul 2000. La 22 de ani, Cristian Onețiu era angajat al unei multinaționale, avea un salariu mult peste medie, conducea o mașină scumpă, iar perspectivele sale erau infinite. Într-o zi, în timp ce se afla în aeroport, așteptându-și avionul, a intrat în vorbă cu un important om de afaceri din Anglia. Acea conversație i-a schimbat viața.
„Antreprenor poate fi ORICINE e interesat să atingă succesul adevărat, oricine folosește instrumentele adecvate și adaugă cantitatea corectă de ambiție, acțiune și cunoștințe necesare pentru a-l transforma în realitate.”
12 PRINCIPII CHEIE PENTRU O AFACERE DE SUCCES!
1. Oricine poate fi antreprenor. Chiar și tu!
Potrivit autorului, succesul nu este înnăscut. El reprezintă o sumă de trăsături care te pot conduce pas cu pas spre atingerea lui. Acestea sunt:
• Independența
• Încrederea în sine
• Perseverența
• Creativitatea
• Orientarea spre obiective și rezultate
• Onestitatea
• Viziunea
• Apetitul pentru risc
• Puterea angajamentului
• Toleranța la eșecuri
2. Ca antreprenor, privești în viitor, dar acționezi în prezent!
Planificarea este o componentă esențială a reușitei unei afaceri. Autorul ne sfătuiește ca atunci când luăm o decizie legată de propria afacere să răspundem mai întâi la două întrebări:
1. Dacă iau această decizie, care pot fi efectele POZITIVE pe termen scurt și imediate? Cum îmi afectează afacerea în acest moment? Dar pe termen lung?
2. Dacă iau această decizie, care pot fi efectele NEGATIVE pe termen scurt și imediate? Cum îmi afectează afacerea în acest moment? Dar pe termen lung?
3. Obiectivele bune fac bună ziua de mâine.
Autorul îți oferă câteva ponturi în privința stabilirii obiectivelor, adăugând în același timp cum funcționează acest mecanism: Când te gândești la un obiectiv, îl vezi, îl simți, îl transformi în realitate.
4. Crește rapid până ajungi la limita de competență
Potrivit autorului, dacă nu ești de actualitate și în continuă dezvoltare, nu vei rămâne prea mult timp în afaceri. Așadar, dacă afacerea începe să meargă bine, e timpul să accelerezi, nu să încetinești!
5. O piață inteligentă caută antreprenori care o înțeleg.
Dacă nu investești timp ca să te menții pe o piață sau ca să te extinzi în afara ei, nu vei putea și nici nu vei reuși să faci lucrurile să meargă. Cel mai bun lucru pe care îl poți face atunci când nu știi exact ce decizie să iei: ÎNTREABĂ-ȚI CLIENȚII!
6. Viitorul afacerii se vede în tendințe.
Dacă reușești să dai deseori tonul în tendințe, poți crea situația în care ceilalți se vor aștepta ca tu să dai și tonul tendinței următoare.
7. ÎNVAȚĂ-TE să înveți din trecut!
Majoritatea învățăm din propriile greșeli, dar numai dacă ne facem timp pentru a le analiza și a vedea care au fost și cum ar putea fi evitate.
8. Pune cunoștințele în slujba afacerii, nu în slujba ego-ului
Orice bun sau instrument în care investești în beneficiul afacerii trebuie utilizat la potențial integral pentru a fi o investiție înțeleaptă. Dacă nu ai încredere în deciziile pe care le iei, nu vei putea administra o afacere, însă ai grijă să nu transformi încrederea în mândrie.
9. Crești mai mult și mai ușor eliminând risipa
Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face în afaceri este creșterea prea rapidă. Dacă nu deții activele și fluxul de numerar care să susțină o extindere majoră, te poți trezi confruntându-te cu o serie de probleme legate de menținerea afacerii și nu de extinderea ei.
10. Gestionează banii sau ei te vor gestiona pe tine și afacerea ta!
Trebuie să cheltuiești bani numai atunci când cheltuiala respectivă prezintă potențialul de câștig bănesc, având grijă totodată să eviți risipa care este mult mai periculoasă decât proiectele eșuate și investițiile neinspirate. Risipa - consideră autorul - macină stabilitatea organizației într-o liniște sumbră. Un alt factor al succesului unei afaceri este capacitatea de a menține un flux de numerar constant, pentru că, în lipsa acestuia, afacerea nu va rezista în perioadele mai slabe dar nici în cele mai bune. Cu alte cuvinte, autorul vorbește despre importanța echilibrului în afaceri pe care îl rezumă prin următoarea schemă:
11. Ocupă un centimetru pătrat din mintea și inima clientului tău!
Rezolvarea unei probleme reale, dar neconștientizate de piață, te poate pune în fața TUTUROR competitorilor din industrie, cucerind inima și mintea clienților. Dar odată ce ai rezolvat această problemă, mai ai nevoie și de un marketing foarte bun pentru ca informația să ajungă la clienți… Tu însuți la rândul tău trebuie să fii capabil să îți vinzi afacerea altfel, nu ai ce căuta în afaceri. Autorul te sfătuiește să înveți cum să te entuziasmezi de propriul produs și apoi să îl vinzi cu succes celor din jur.
12. Dacă știi să alegi, știi întotdeauna cum să acționezi ca să ai succes
Arta unui antreprenor de succes este să știe ce oportunitate să aleagă. Oamenii valoroși primesc în fiecare zi oferte de oportunități. De aceea este vital să știi să alegi bine, apoi să acționezi. Poate chiar acum ești hotărât să începi o activitate pe cont propriu. E vremea să pui laolaltă toate opțiunile și să ALEGI. Ai făcut lista? Autorul îți predă aici o lecție despre cum să faci cele mai bune alegeri în materie de business.
CERCUL SUCCESULUI
Pe lângă aceste principii cheie care te vor ajuta să îți construiești propria afacere de succes, autorul îți oferă un interviu neconvențional cu el însuși care îți va răspunde la următoarele întrebări:
• Care sunt cele mai importante aspecte în viața unui antreprenor de succes?
Răspunsul la această întrebare reprezintă de fapt suma răspunsurilor la 5 întrebări fundamentale care definesc parcursul de antreprenor al autorului: 1. De ce? 2. Încotro?, 3. Cum?, 4. Cu cine? și 5. Ce? Cristian Onețiu își spune propria poveste începând de la de ce a intrat în afaceri, unde și-a dorit să ajungă odată pornit pe acest drum, care au fost valorile, principiile și atitudinea care l-au însoțit în demersul său, cu cine a lucrat pentru a-și clădi și crește afacerile, dar și ce a construit efectiv:
• Cei 9P: 1. Produs, 2. Preț, 3. Poziționare, 4. Promovare, 5. (Place) Canal de vânzare și distribuție ales, 6. (Physical evidence) Logistică, 7. (Processes) Procese, 8. Profit, 9. (People) Oameni.
• Traseul procesual de la STRATEGIE la SARCINI concrete: strategii, planuri de acțiune, pietre de hotar, activități, sarcini concrete;
• Sistemul de planificare și raportare: oferă o proiecție clară a bugetului pe anul financiar în curs.
Autorul amintește tot aici de cele trei falimente prin care a trecut până a cunoaște succesul în afaceri, atingând punctual motivele pentru care nu a reușit în afacerile eșuate.
• Care este drumul cel mai scurt de la idee la succes pentru cei care vor să devină antreprenori?
Cristian Onețiu rezumă acest traseu astfel:
1. Inspirație
2. Motivație
3. Produs
4. Plan de vânzări
5. Plan de afaceri
6. Plan de investiții
7. Implementare și feedback continuu.
• Care sunt modalitățile prin care îți selectezi oamenii?
În această secțiune autorul propune 7 pași prin care îți poți găsi partenerii potriviți de drum în afaceri. Este vorba despre:
1) Înțelege-i motivația: află care sunt aspirațiile, nevoile, preferințele lui;
2) Stârnește-i curiozitatea și permite-i să se „așeze” singur!
3) Identifică-i calitățile și postul posibil
4) Fă-i o ofertă corectă!
5) Parcurgeți cu succes „perioada de clarificare”!
6) Angajați-vă reciproc pe termen lung!
7) Oferă-i feedback regulat
Sau mai pe scurt cei trei C: Califică - Certifică - Consolidează
RĂSPUNSURI ESENȚIALE
În penultimul capitol, Cristian Onețiu îți oferă răspunsuri la cele mai frecvente 12 întrebări ale antreprenorilor aflați la START. Acestea sunt:
1. Sunt la început de drum şi nu știu ce să fac ca antreprenor. Ce fac eu și ce fac ceilalți?
2. Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le face un antreprenor la început sau mai târziu în afaceri?
3. Care ar fi sursele de finanțare pentru o afacere aflată la-nceput?
4. Ce înseamnă să ai un mentor în afacerea ta?
5. Care sunt cele mai importante 7 obiective pentru a avea o afacere de succes?
6. Care sunt cercurile vitale ale unei idei de produs de succes?
7. Cine sunt clienții potriviți pentru afacere?
8. Cum pot să cresc vânzările?
9. Cum pot să scap de consumatorii de energie antreprenorială?
10. Care sunt primele zece cărți pentru antreprenori de succes?
11. Cât pot câștiga dintr-o afacere care are potențialul de 1 milion de euro cifră de afaceri?
12. Cum pot avea bani de trai până ajunge firma la profit?
FERICIREA - Antreprenorul cu intenții pozitive și viața de V.I.S.
În ultimul capitol, autorul vorbește despre dezechilibrele care pot apărea pe drumul spre atingerea succesului în afaceri, oferind 3 modalități prin care un antreprenor modern poate să se bucure în mod real de succes și fericire. Acestea provin din 3 intenții interioare majore, și anume:
1. Când CE faci este parte din CINE ești.
2. Când CE faci poate fi făcut cu succes și de ALȚII.
3. Când CE faci schimbă lumea… în bine
În final Cristian Onețiu rezumă esența acestei cărți în speranța că îți va servi drept inspirație pe drumul tău către o VIAȚĂ DE V.I.S.:
„Trezirea antreprenorului din om îl DEȘTEAPTĂ și îl învață cum poate deveni LIBER!
Când începe să facă ce îi place, devine bun și își cucerește piața, el atinge SUCCESUL!
Antreprenoriatul cu intenții pozitive îl duce la echilibru și FERICIRE, care îl transformă într-un „super-antreprenor” ce inspiră și înmulțește fericirea!”