Ce mai e și EOS-ul ăsta? Un ghid complet pentru angajații companiilor care folosesc EOS (Entrepreneurial Operating System - Sistemul de Operare Antreprenorial)

(0) Scrie o recenzie
PRODUS FIZIC

Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.

ISBN: 978-606-913-876-2

Carte Tiparita
39,00 Lei
Adaugă la favorite

Ce mai e și EOS-ul ăsta? Un ghid complet pentru angajații companiilor care folosesc EOS (Entrepreneurial Operating System - Sistemul de Operare Antreprenorial)/ What the Heck Is EOS?: A Complete Guide for Employees in Companies Running on EOS de Gino Wickman și Tom Bouwer este cartea de business care le va furniza angajaților din întreaga lume (care își desfășoară activitatea în companii în care s-a implementat EOS  - Sistemul de Operare Antreprenorial) – toate informațiile de care au nevoie pentru a înțelege mai bine ce înseamnă EOS, pentru a deveni mai implicați în activitatea companiei pentru care lucrează și pentru a-și asuma un rol activ în realizarea viziunii acesteia.

 

Cu ajutorul acestei cărți, toți angajații companiei – de la nivel de conducere și management de nivel mediu, și până la simplii angajați – își vor înțelege rolul și vor fi mai bine pregătiți pentru a pune umărul la succesul organizației. În plus, pentru că EOS elimină activitățile inutile, consumatoare de timp, cauzate de comunicarea deficitară, va duce pe termen lung, la evitarea deraierilor și a pierderilor inutile de bani. 

 

Dacă în volumul intitulat „Tracțiune” (apărut la Editura ACT și Politon în anul 2019), Gino Wickman detalia EOS (Sistemul de Operare Antreprenorial) pentru a fi implementat în cadrul companiilor de către lideri și antreprenori, în volumul de față, Gino Wickman și Tom Bouwer se adresează angajaților acestor companii cu scopul de a-i ajuta să înțeleagă chestiuni precum: ce este un sistem de operare; ce este EOS și de ce este folosit în compania lor; care sunt instrumentele de bază ale EOS și ce impact au acestea asupra lor. 

 

Așadar, pe parcursul cărții, vom desluși ce înseamnă EOS, cum funcționează acesta și cum poate contribui fiecare angajat al companiei pentru ca fiecare componentă a EOS să fie implementată și să funcționeze la nivel optim. 

 

EOS este un sistem de operare care consolidează fiecare dintre cele 6 componente cheie ale unui business: viziune, oameni, date, probleme, procese și tracțiune, cu ajutorul instrumentelor furnizate în această carte. Prin ce modalități reușește EOS să facă acest lucru? vei vedea pas cu pas în cele nouă capitole ale cărții.

 

Succesul acestui sistem a fost dovedit de-a lungul timpului, drept dovadă, până în momentul de față peste 50.000 de companii din întreaga lume funcționează pe baza lui. Este un proces de operare complet, simplu și puternic, care ajută companiile să se dezvolte pentru a-și realiza viziunea și obiectivele.

 

Cartea este scrisă într-un stil foarte concis și va fi foarte ușor de parcurs, ajutându-te astfel să înțelegi și să aplici cu ușurință cei opt pași care pot face orice afacere să-și atingă potențialul maxim. Cu alte cuvinte, sistemul EOS îi va ajuta pe angajați să comunice mai bine între ei și să rezolve mai ușor problemele, iar pe antreprenori îi va ajuta să stabilească prioritățile, să măsoare performanța, să structureze și să clarifice rolurile și să conducă și să gestioneze afacerea mai bine. 

 

Gino Wickman - autorul bestsellerului Traction (Tracțiune) și creatorul Sistemului de Operare Antreprenorial (EOS) - are pasiunea de a-i ajuta pe oameni să obțină ceea ce își doresc de la afacerea lor. Sistemul de Operare Antreprenorial (EOS) îi ajută pe lideri să-și conducă mai bine afacerile, să obțină un control mai bun asupra acestora, să aibă o viață mai echilibrată și să capete mai multă tracțiune – având alături întreaga organizație care avansează ca o echipă unită. Wickman este fondatorul companiei EOS Worldwide, o organizație de antreprenori de succes, care colaborează ca agenți certificați de implementare EOS pentru a ajuta oamenii din întreaga lume să se bucure de toate beneficiile organizaționale și personale ale implementării EOS. 

 

Thomas J. Bouwer îi ajută pe antreprenori și pe echipele lor de conducere să simplifice, să clarifice și să-și realizeze viziunea. Pe lângă faptul că a înființat și conduce trei companii în Turcia, Tom a lucrat cu o gamă largă de alte companii, de la cele de tip startup la cele din top Fortune 50. Cele aproape trei decenii de management global și de experiență în consultanță în mai multe domenii l-au ajutat să identifice în mod rapid și să rezolve problemele cronice care împiedică o companie să obțină succesul dorit. Ca profesor, mediator și mentor, Tom activează în cea mai mare parte a timpului ca agent certificat de implementare EOS – ajutând echipele de conducere să implementeze sistemul EOS în propriile companii. 

 

Cartea este împărțită în nouă capitole, după cum urmează:

 

Capitolul 1: Ce este EOS?

 

EOS (Sistemul de Operare Antreprenorial) este folosit de peste 50.000 de companii din întreaga lume. Motivul? EOS este un sistem de operare complet, simplu și puternic care ajută companiile să se dezvolte pentru a-și realiza viziunea și obiectivele. EOS a fost conceput pentru companii cu între 10 și 250 de angajați. 

 

Capitolul 2: Cum funcționează EOS? (Modelul EOS)

 

Din acest capitol vei afla care sunt cele șase componente cheie ale unei afaceri: viziune, oameni, date, probleme, procese și tracțiune și cum reușește sistemul EOS să le facă 100% funcționale pe fiecare dintre ele.

 

Cei doi autori vor analiza aici îndeaproape fiecare componentă și te vor familiariza cu instrumentele pe care le vei folosi ca să devii 100% eficient în fiecare din cele șase componente cheie ale afacerii.

 

Capitolul 3: Înțelegi ce vor să zică? (Organizatorul tracțiunii/viziunii)

 

Organizatorul tracțiunii/viziunii sau V/TO este instrumentul EOS care ajută echipa de conducere să definească, să documenteze, să cadă de acord și să împărtășească viziunea companiei. Pentru că, este de părere autorul, pentru ca o companie să fie de succes, trebuie, în primul rând să-și cunoască identitatea, și mai apoi să se concentreze pe strategie. 

 

În plus, adaugă autorii, o viziune clar definită, împărtășită de toți cei din cadrul companiei, este echivalentul unei hărți care îți arată unde te afli și încotro te îndrepți. 

 

În acest sens, autorii furnizează o listă cu opt întrebări care îi va ajuta pe manageri și antreprenori să își construiască viziunea și să dezvolte compania în opt pași, implicându-i în același timp pe toți membrii organizației în acest proces. Acești opt pași presupun:

 

să-ți cunoști identitatea; 

 

să te concentrezi exclusiv asupra domeniilor în care excelează compania; 

 

să stabilești încotro te îndrepți; 

 

să îți alegi strategia de marketing definindu-ți clientul ideal și concepând mesajul perfect pentru acesta; 

 

să schițezi un tablou care să redea imaginea companiei peste 3 ani.

 

Să realizezi un plan solid pe 1 an;

 

Să stabilești pietrele – (pietrele reprezintă cele mai importante 3-7 obiective pe care compania trebuie să le realizeze în următoarele 90 de zile pentru a îndeplini planul pe 1 an, sau altfel spus, ele înseamnă scindarea obiectivelor anuale în bucăți mai mici);

 

Să recunoască toate obstacolele din cadrul organizației care limitează oportunitățile.

 

 

Capitolul 4: Cine ce face? (Diagrama de responsabilități)

 

O companie în care nimeni nu știe cu exactitate care sunt atribuțiile lui în cadrul organizației în care lucrează, e de la sine înțeles că nu poate funcționa prea bine. De aceea e necesară diagrama de responsabilități – un instrument EOS folosit de companii pentru a stabili foarte clar cine, ce face. De ce mai este utilă această diagramă în companii și în ce alte moduri o mai poți folosi, vei afla din acest capitol foarte interesant.

 

Capitolul 5: Care este prioritatea în momentul de față? (Pietrele)

 

Pietrele reprezintă cele mai importante lucruri pe care trebuie să le realizezi în următoarele 30 de zile. Vei afla aici de ce se intitulează pietre și de ce este esențial să realizezi mai întâi ceea ce este mai important. Tot aici vei afla de ce pietrele trebuie să fie SMART; dacă pietrele pot fi și valori măsurabile și cum te vor ajuta ele să ai parte de o comunicare mai bună în cadrul organizației, să îți îmbunătățești comunicarea, să ajungi la o mulțumire de sine mai crescută și să ai parte de mai multă distracție la muncă.

 

Capitolul 6: De ce avem nevoie de ședințe? (Ședința săptămânală de monitorizare a pulsului)

 

Dacă ședințele sunt atât de necesare pentru buna funcționare a unei firme, atunci cum am putea face ca ele să reprezinte 100% câștig pentru companie și nu 100 % pierdere de vreme? Sau, cu alte cuvinte, cum am putea proceda în cadrul companiilor pentru a reduce numărul și durata ședințelor și a crește productivitatea acestora? Așadar, vei afla din acest capitol ce înseamnă o ședință de nivel 10, cum trebuie să decurgă o astfel de ședință, ce ar trebui să se afle pe agenda ei, dar și cum să o evaluezi la final.

 

Capitolul 7: Care sunt cifrele mele? (Tabelul de scor și valorile măsurabile)

 

Ce este un tabel de scor? Cum trebuie să arate el? Cum îl poți folosi pentru a monitoriza săptămânal rezultatele angajaților și ale departamentelor din firma ta, dar și pentru a ști cu exactitate care este targetul fiecăruia și în ce măsură și-l atinge? Cât de profitabil este pentru organizație să se știe cu exactitate care sunt obiectivele și criteriile de evaluare pentru fiecare angajat?

 

Răspunsurile le vei găsi în acest capitol care te va convinge cu siguranță că având o imagine de ansamblu a celor mai importante cifre, conștientizând care este nivelul, unde se greșește și ce se poate face pentru a îmbunătăți lucrurile, compania ta poate face mulți, mulți pași înainte. Tot aici te vei delecta și cu o poveste amuzantă despre Charles Schwab și modul în care și-a determinat el muncitorii să fie mai productivi, fără a face mare lucru, dar și cele opt motive pentru care fiecare angajat trebuie să aibă o cifră.

 

Capitolul 8: (Cum mă descurc? Analizatorul de persoane)

 

Acest instrument te va ajuta să afli dacă oamenii potriviți sunt în posturile potrivite. Reușind să faci asta, îți vei putea clarifica așteptările, îmbunătăți comunicarea, și corecta ceea ce trebuie corectat în cadrul organizației.

 

 

Capitolul 9: Ce fac mai departe (Concluzie)

 

Acum, că ai ajuns la finalul acestei cărți, care poate schimba definitiv modul în care decurg lucrurile într-o afacere, dar și modul în care fiecare angajat se implică în munca lui din cadrul acesteia, te invit să arunci o privire în viitor. De fapt, invitația vine  din partea celor doi autori care te ajută să vizualizezi rezultatele EOS în timp: 

 

„Datorită valorilor fundamentale, diagramei de responsabilități și analizatorului de persoane, vor exista doar persoane potrivite în posturi potrivite, cu roluri și responsabilități clar definite, capabile să ia ușor decizii și să rezolve problemele mai rapid, propulsând astfel organizația înainte. Toată lumea va rezona cu valorile fundamentale ale companiei, creând consistență și capacitate de creștere. Folosind tabelul de scor și valorile măsurabile, angajații vor fi conștienți tot timpul unde se situează în raport cu obiectivele lor. Vei experimenta o lume de 90 de zile stabilind și îndeplinind pietre la fiecare 90 de zile. Ședințele vor fi unele productive, ca rezultat al implementării ședinței de nivel 10 și vei rezolva problemele folosind instrumentul IDS.

 

Vei câștiga și te vei distra în același timp.”

 

Dacă această imagine te entuziasmează, nu întârzia să afli „Ce este EOS”!

Mai mult
Etichete:  #Business
Detalii produs
ISBN: 9786069138762
Editura ACT si Politon
Format: Carte Tiparita
Greutate: 0.24 kg
Detalii despre autor
Thomas J. Bouwer îi ajută pe antreprenori și pe echipele lor de conducere să simplifice, să clarifice și să-și realizeze viziunea. Pe lângă faptul că a înființat și conduce trei companii în Turcia, Tom a lucrat cu o gamă largă de alte companii, de la cele de tip startup la cele din top Fortune 50. Cele aproape trei decenii de management global și de experiență în consultanță în mai multe domenii l-au ajutat să identifice în mod rapid și să rezolve problemele cronice care împiedică o companie să obțină succesul dorit. Ca profesor, mediator și mentor, Tom activează în cea mai mare parte a timpului ca agent certificat de implementare EOS – ajutând echipele de conducere să implementeze sistemul EOS în propriile companii.