Cum mi-am construit afacerea: Căi neașteptate spre succes de la cei mai inspiratori antreprenori ai lumii

(0) Scrie o recenzie
PRODUS FIZIC

Poate fi achiziționat și cu plata ramburs. Se livrează prin curier.

 ISBN: 978-606-913-941-7

Oferta expiră în:

Carte Tiparita
39,90 Lei PRP:57,00 Lei Salveaza 30%
Carte Tiparita
39,90 Lei 57,00 Lei
eBook
39,69 Lei
MP3 download
55,29 Lei
Adaugă la favorite

Cum mi-am construit afacerea: Căi neașteptate spre succes de la cei mai inspiratori antreprenori ai lumii / How I Built This: The Unexpected Paths to Success from the World's Most Inspiring Entrepreneurs de Guy Raz cu Nils Parker este o carte pe care o va citi cu sufletul la gură orice individ care are sau aspiră să își construiască propria afacere. Volumul de față este o sinteză a sutelor de interviuri luate de Guy Raz unor antreprenori care activează în cele mai diverse domenii de activitate – de la industria alimentară și a bunurilor de larg consum, până la industria ospitalieră și tehnologie – și a lecțiilor pe care le-a învățat din acestea. Așadar, dacă ești curios cum s-au născut unele dintre cele mai mari afaceri din lume, cum au supraviețuit în momentele dificile, cum și-au păstrat cei mai buni oameni, cum s-au finanțat și prin ce s-au diferențiat de alte afaceri asemănătoare, aceasta este este cartea pe care trebuie să o citești!

 

Guy Raz este un fost jurnalist, corespondent de război și absolvent al Școlii de Afaceri de la Harvard care a avut o carieră înfloritoare în radio, după care s-a reorientat către o activitate independentă. Așa a ajuns să creeze sau să cofinanțeze cinci podcasturi care au generat un profit cumulat de milioane de dolari, fiind ascultate lunar de 19 milioane de oameni. Ulterior și-a înființat propria companie de producție, deși în trecut era ferm convins că nu își va înființa niciodată propria afacere. Dar, în cazul lui, pasiunea pentru ce făcea – podcasturi – s-a transformat aproape singură într-o afacere. 

 

Studiile de caz folosite pentru a ilustra sfaturile utile din această carte, se referă la idei spontane de afaceri precum: Allbirds, Spanx, FUBU, Away, Headspace, Glitch sau Stacy’s Pita Chips, dar și la idei elaborate de afaceri, care s-au născut și au crescut din pasiunea unor antreprenori dornici să transforme lumea în care s-au născut, precum: Bonobos, Airbnb, Dermatologica, Method, Clif Bar, Levi Strauss, Southwest Airlines sau Shopify.

 

Cartea este împărțită în trei părți după cum urmează:

 

Partea I: Chemarea

 

Cum se nasc marile afaceri? De unde pornește totul? Dacă citești această carte probabil că ți-ai pus, nu doar o dată, aceste întrebări. Guy Raz are câteva răspunsuri pentru tine, însoțite de câteva studii de caz edificatoare. 

 

Așadar, iată care sunt sfaturile autorului pentru cei care vor să înceapă o afacere dar nu știu de unde să înceapă:

 

Fii deschis la idei noi!

 

Așa cum a fost José Andrés care a înființat la începutul anilor ’90 un restaurant cu porții mici, numit Jaleo și care a fost imitat de mii de competitori. Sau Lisa Price fondatoarea mărcii de produse de înfrumusețare Carolʼs Daughter pe care LʼOréal, a cumpărat-o în 2014 pentru 50 de milioane de dolari. Lisa Price și-a început afacerea acasă, dintr-o pasiune pentru parfumuri, fabricând creme și loțiuni ambalate în borcănașe de mâncare pentru bebeluși.

 

Întrabă-te dacă este periculos sau doar înfricoșător?

 

Jim Koch a renunțat la 25 de ani la studiile pentru diploma de doctorat în drept, și pentru cea de masterat în administrarea afacerilor, și a devenit instructor într-un parc de aventură. Mai târziu, se putea considera un om împlinit: avea o poziție mai mult decât sigură în domeniul consultanței în afaceri, doi copii, o viață fericită. Și atunci, a renunțat la jobul său sigur și bine plătit pentru a o lua de la capăt și a crea berea Sam Adams.

 

Dar el nu a fost singurul care a renunțat la ceva ce părea de viitor pentru a crea ceva cu adevărat valoros. Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg, Michael Dell și Evan Williams au făcut același lucru la vremea lor și au avut numai de câștigat.

 

Cu toții au reușit pentru că s-au temut de un singur lucru, acela de a nu-și rata viața nefăcând ceea ce le place.

 

Renunță la zona de siguranță... dar fără riscuri

 

Află povestea lui Daymond John și a brandului de îmbrăcăminte creat de el, FUBU și te vei convinge că, ei bine... se poate și așa. Adică să începi o afacere dar să ai un plan de rezervă în caz că nu merge. Așa cum au avut și: Sara Blakely, fondatoarea miliardară a companiei Spanx, Mark Cuban, antreprenor în mediul online și coleg de emisiune cu Daymond John, sau David Neeleman - fondatorul JetBlue Airways. 

 

Cercetează terenul

 

Așa cum a făcut Jen Rubio care a înființat împreună cu prietena ei Steph Korey compania de bagaje Away. Și alți fondatori care au cercetat terenul pentru a-și acoperi lacunele în privința cunoștințelor, astfel încât lucrurile pe care le-au construit să nu se prăbușească din cauza lipsei unei fundații solide.

 

Găsește-ți un cofondator

 

Pentru că găsirea partenerului potrivit poate facilita punerea în practică a oricărei idei bune, indiferent de cât de misterioasă, ezoterică sau depășită ar părea, așa cum s-a întâmplat în cazul lui Adam Lowry și Eric Ryan, cofondatorii companiei producătoare de produse de curățenie Method.

 

Finanțează afacerea – bootstrappingul

 

Află ce înseamnă bootstrappingul și învață să îl folosești în afacerea ta pentru a o finanța și pentru a păstra controlul asupra ei cât poți de mult. Așa cum au făcut Joe Gebbia, Brian Chesky și Nathan Blecharczyk care au realizat prin forțe proprii platforma online de intermediere din domeniul ospitalității, Airbnb. Învață de la alți antreprenori și alte metode sigure de a obține bani pentru afacearea ta. Studiile de caz referitoare la Gordon și Carole Segal, fondatorii Crate & Barrel sau la Jeff Bezos, fondatorul Amazon sunt suficient de convingătoare în acest sens.

 

Spune-ți povestea cum trebuie

 

Așa cum a făcut-o de exemplu Whitney Wolfe – fondatoarea aplicației pentru întâlniri, Bumble.

 

Reiterează, reiterează, reiterează

 

Citește studiul de caz referitor la Tim Brown și Joey Zwillinger, fondatorii tenișilor de alergare din lână merinos Allbirds și află ce înseamnă evoluția treptată a unui produs sau serviciu. La fel de concludent va fi în acest sens și studiul de caz referitor la Peter Rahal și modul în care a perfecționat batonul proteic RXBar de-a lungul anilor.

 

Partea a II-a: Test(e)

 

Dacă în capitolul precedent a fost vorba despre sfaturi pentru tinerii antreprenori, în acest capitol este vorba despre lecțiile pe care antreprenorii le-au extras din povestea lor de business și de care ar trebui să ții cont atunci când vei pune temelia business-ului tău. Iată care sunt acestea:

 

Intră pe ușa din spate: sau așa cum spunea Peter Thiel într-un discurs ținut în 2014 la Centrul Stanford pentru Dezvoltare Profesională: „Nu încerca mereu să intri pe ușița pe care se înghesuie toată lumea. Ia-o pe după colț și intră pe poarta uriașă în fața căreia nu se află nimeni”.  

 

Totul ține de amplasare: vei înțelege de ce citind studiul de caz referitor la Tobi Lütke, fondatorul companiei Shopify, care și-a stabilit sediul în Ottawa, Ontario și nu în Silicon Valley.

 

Atrage atenția: stârnește rumoare, sau așa cum spunea scriitorul și investitorul Tim Ferriss -„efectul de sunet surround”.  Află cum din acest capitol, inspirându-te din marele succes al comediei „Marea mahmureală” sau din cel al lui Randy Hetrick - creatorul sistemului de antrenament TRX Suspension Training.

 

Rezistă în fața marii încercări: de multe ori te vei lovi de situații ca antreprenor în care vei dori să renunți. Dar nu întotdeauna aceasta este calea, așa cum vei vedea din studiile de caz ale lui Gary Hirshberg și Samuel Kaymen și a companiei lor Stonyfield Farm, sau din experiența fondatorilor Airbnb.

 

Finanțează afacerea: bani de la investitori profesioniști. Acest capitol este despre cum să te gândești la strângerea de fonduri de la investitori profesioniști, odată ce ai ajuns la concluzia că s-ar putea să ai nevoie de ei. Este despre înțelegerea lumii banilor din investiții și mentalității investitorilor profesioniști, din perspectiva celor care au trecut prin acest proces, astfel încât să știi la ce să te aștepți atunci când vei merge să te întâlnești cu ei.

 

Protejează ce ai construit

 

Așadar, ai grijă ca odată ce ai creat un produs original să îți protejezi drepturile cu un brevet de invenție. Altfel, vei vedea din această secțiune a cărții ce se poate întâmpla.

 

Când lovește catastrofa: Află cum se comportă un lider adevărat într-o astfel de situație, ce se poate întâmpla cu o companie atunci când dispune de un leadership eficient, dar și în situația opusă, când liderii optează pentru mușamalizare, tergiversare sau umbrirea lucrurilor atunci când sunt puși în fața unor probleme catastrofice.

 

Arta pivotării: Este nevoie de o imensă maturitate emoțională pentru a recunoaște că afacerea pe care o conduci este mai mare și mai importantă decât ideea (ideea ta) pe care ți-ai construit afacerea. De aceea trebuie să ai prezența de spirit să te adaptezi în funcție de ce prinde și de ce se cere. Vei înțelege din această secțiune cum.

 

Partea a III-a: DESTINAȚIA

 

Succesul în afaceri este de fapt un test. Pentru că trebuie să fii suficient de echilibrat și de înțelept pentru a ști să-l savurezi. Și mai ales pentru că drumul către adevăratul succes antreprenorial nu se referă strict la profit, ci mai degrabă la găsirea și împlinirea unui scop mai mare. Studiul de caz referitor la Andy Puddicombe, un fost călugăr budist din sud-vestul Angliei, care a creat populara aplicație pentru meditație Headspace reușind astfel să popularizeze meditația este foarte relevant în acest sens.

 

Tot aici, autorul îți atrage atenția asupra unei greșeli pe care ajung să o facă mulți antreprenori și anume, aceea de a încerca să rezolve singuri totul atunci când compania începe să se dezvolte. În final, se ajunge ca toate aspectele afacerii să aibă de-a face mai degrabă cu fondatorul decât cu afacerea. Pe acești antreprenori, profesorul Jeffrey Sonnenfeld, îi numește „CEO monarhi”.

 

Alte sfaturi utile pe care le vei primi în această secțiune prin intermediul unor studii de caz foarte relevante, sunt:

 

Găsește oamenii potriviți și tratează-i cum trebuie;

 

Găsește o nișă mai îngustă, înrudită cu un boom de proporții, și apucă-te să construiești o afacere în ea (studii de caz: Levi Strauss, Chet Pipkin)

 

Gestionează tensiunile din cadrul afacerii (studii de caz: Method, Reddit)

 

Pornește la drum având foarte clar în minte cine ești tu și cum vrei să arate afacerea ta, pentru că este incredibilă puterea pe care ți-o dau lucrurile care se potrivesc cel mai bine sinelui tău. (studiu de caz: Bonobos)

 

Trebuie să știi foarte bine când să vinzi și când să rămâi (studiu de caz: Clif Bar).

 

Oferă-le aprecierea ta angajaților. Află din acest capitol foarte interesant cum poți face asta și ce beneficii le oferă angajaților unele dintre cele mai de succes companii din America. (studii de caz: Eileen Fisher, New Belgium Brewing Company, Patagonia)

 

Norocul este de fapt doar o oportunitate care așteaptă să fie valorificată. Așadar, nu lăsa norocul să-ți scape!

 

În final nu îmi rămâne decât să sper că lectura acestei cărți te va aduce cu un pas mai aproape de concretizarea ideii tale de afaceri. De altfel, aceasta a fost și intenția autorului. Aceea de a-ți da curaj să începi, chiar dacă te temi, chiar dacă uneori te vei poticni și vei fi tentat să renunți. Asta pentru că, deși nimeni nu îți poate garanta că experiența ta va fi ușoară, toți cei care au construit un business pe această planetă îți pot garanta cât este de frumos să vezi cum lumea evoluează datorită afacerii pe care tu ai creat-o...

Mai mult
Etichete:  #business
Detalii produs
ISBN: 9786069139196
Editura ACT si Politon
Format: Carte Tiparita
Greutate: 0.24 kg
Detalii despre autor

Nils Parker este editor, scriitor-fantomă și consultant pentru profesioniști din toate industriile creative. Ca editor, Nils a colaborat la scrierea a numeroase bestsellere New York Times și Wall Street Journal. Ca scriitor-fantomă, Nils a conceput, scris sau îmbunătățit cărțile imaginate sau scrise de figuri proeminente din lumea afacerilor, de actori faimoși, comedianți sau influenceri. Ca story consultant, Nils colaborează strâns cu producători de la Hollywood, edituri din New York și multinaționale din sectoarele energiei, călătoriilor, tehnologiei și sănătății.