Profit bun: Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume
DURATA: 11 ORE ȘI 12 MINUTE
Lectura: Traian Măicănescu
Format: MP3, 128 kbps - mono
Poate fi descarcat pe orice dispozitiv, de cate ori doriți.
ISBN: 978-606-913-764-2
Poate fi achiziționat online, prin Card bancar, SMS sau transfer bancar. INSTRUCTIUNI DOWNLOAD
- Stoc: În stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
Profit bun: Cum un plus de valoare pentru ceilalți a dus la crearea uneia dintre cele mai de succes companii din lume / Good Profit: How Creating Value for Others Built One of the World's Most Successful Companies de Charles G. Koch este audiobookul pe care îl vor asculta cu interes toți cei care conduc sau dețin un business. Asta pentru că autorul și totodată CEO-ul corporației Koch Industries - evaluată la 100 de miliarde de dolari -, își povestește propria experiență în lumea business-ului, având capacitatea de a inspira noua generație de manageri și antreprenori să își conducă afacerile spre succes cu ajutorul sistemului revoluționar de management intitulat Market-Based Management® (MBM). „Profit bun” este pe scurt despre cum să aplici filosofia câștigului reciproc în compania ta, despre necesitatea de a inova permanent în cadrul unei afaceri, și mai ales, despre a oferi valoare clienților prin toate acțiunile pe care le întreprinzi.
Profit bun, nu se referă așadar la prosperitatea corporațiilor sau la alte modalități de a profita de oameni, ci la contribuția adusă societății de către organizația ta. Asta pentru că tipul de management practicat de Charles Koch se numește Market-Based Management® (MBM) – un tip de management care aplică mentalitatea câștigului reciproc. MBM a făcut posibilă transformarea corporației Koch, evaluată în 1961 la 21 de milioane de dolari, într-una evaluată la 100 de miliarde de dolari în 2014. Acesta este și motivul pentru care audiobookul de față îți prezintă detaliat acest sistem de management, reprezentând totodată și un îndrumar privind modalitatea de aplicare a sistemului MBM în organizația ta.
Prin urmare, Profit bun îi va fi de folos fiecărui individ și fiecărei organizații cu principii care se străduiește să creeze valoare pe termen lung, indiferent de domeniul, profesia sau piața căreia i se adresează.
Charles G. Koch este președinte și CEO al Koch Industries, una dintre cele mai mari companii private din America, averea lui fiind estimată în 2021 la peste 60 de miliarde de dolari. Timp de mai bine de 50 de ani a desfășurat activități filantropice în domeniul educației și al combaterii sărăciei și a fondat numeroase organizații non-profit printre care și Stand Together. Deține un masterat în ingineria nucleară și un altul în ingineria chimică la MIT și locuiește împreună cu soția lui Liz în Wichita, Kansas.
Audiobookul este împărțit în trei părți după cum urmează:
Partea I
În această primă parte a audiobookului ne întoarcem în timp și îl cunoaștem pe tatăl autorului, Fred Koch, cel care a pus piatra de temelie a Koch Industries. Tot aici aflăm cum era în copilărie Charles G. Koch și cum s-a transformat el de-a lungul anilor într-un adult responsabil, în mare parte datorită severității tatălui său. Îl vedem mai târziu, la 32 de ani, preluând conducerea companiei, după moartea tatălui său, și hotărând ca viziunea Koch Industries să fie următoarea: să fim agresivi, să oferim cele mai bune servicii la prețuri mai mici decât concurența și să dezvoltăm cele mai bune relații.
Urmărim cum a evoluat afacerea Koch Industries - o companie axată pe competențe - de la colectarea de petrol, țiței și gaze lichefiate, la schimburi comerciale – devenind în cele din urmă cea mai mare companie în domeniu din Statele Unite. Observăm totodată cum se dezvoltă portofoliul de produse pe măsură ce se diversifică domeniul de activitate și sunt achiziționate noi companii. Koch Industries ajunge să producă astfel de la: produse chimice, polimeri, fibre, celuloză și hârtie, la schimbătoare de căldură, injectoare, rachete de semnalizare, membrane de separare și alte sisteme de control al poluării și chiar conectori, sisteme electrice, lubrefianți și biocombustibili.
Secretul succesului companiei sale, crede Charles Koch, a constat așadar în acea „distrugere creatoare” care a caracterizat permanent compania sa și care a constat mai exact într-o permanentă reinventare tradusă prin „noi bunuri, noi tehnologii, noi surse de aprovizionare și noi tipuri de organizare.” În plus, mai crede autorul, secretul pentru a realiza un profit bun este să te străduiești mereu să descoperi, să respecți și să satisfaci preferințele clienților tăi.
În continuare vom descoperi incredibilele beneficii ale „distrugerii creatoare” dar și lecțiile pe care le-a învățat Charles Koch din eșecurile devastatoare prin care a trecut Koch Industries de-a lungul timpului, care l-au ajutat să perfecționeze ulterior sistemul MBM și modul de punere în aplicare al acestuia.
Partea a II-a
În această a II-a parte a audiobookului autorul explică pe larg cele cinci dimensiuni ale Market-Based Managementului. Este vorba mai exact despre: VIZIUNE, VIRTUȚI ȘI TALENTE, PROCESE DE CUNOAȘTERE, DREPTURI DE DECIZIE ȘI STIMULENTE. Vei vedea așadar rând pe rând cum poți folosi fiecare dintre aceste dimensiuni în cadrul propriei tale afaceri.
Viziune
„Viziunea Koch ne-a ajutat în două feluri: în primul rând a reprezentat o serie de principii fundamentale care ne ghidează comportamentul – o Stea a Nordului– și în al doilea rând, un ghid strategic. În rolul de Stea a Nordului, viziunea noastră este o constantă – nu se schimbă niciodată. Este o busolă care ne face să mergem în direcția cea bună, nu spre o destinație pe care intenționăm să o atingem.
Ea întruchipează principiile fundamentale, precum și rolul afacerii în societate și principiile noastre directoare.”
Autorul vorbește aici despre:
• Ce înseamnă viziunea unei companii și care este viziunea companiei Koch Industries care se concentrează pe a crea valoare și pe oameni.
• Rolul pe care îl are o afacere în societate;
• Care sunt etapele formulării unei viziuni;
• Ce înseamnă o viziune eficientă; ambițioasă, amplă, bazată pe înțelegerea competențelor;
• Cum a contribuit viziunea la ascensiunea extraordinară a Koch Industries;
VIRTUȚI ȘI TALENTE
„Deși unele companii se concentrează exclusiv pe a angaja persoane cu abilitățile necesare posturilor libere și speră apoi că aceștia dețin și însușirile potrivite, Koch a schimbat această ordine. Noi ne concentrăm în primul rând pe însușiri. Obiectivul nostru este să ocupăm fiecare poziție cu persoane care au și însușiri, și talente, însă dacă am fi obligați să alegem între una sau cealaltă, Koch va alege de fiecare dată însușirile. De ce? Pentru că înțelegem că oamenii talentați care au valori nepotrivite pot provoca mult mai mult rău companiei decât oamenii cu talente inferioare, dar care au virtuți.”
În acest capitol autorul vorbește despre oameni și cât de importanți sunt aceștia pentru o companie. Este vorba mai exact despre:
• Care sunt caracteristicile căutate la un potențial angajat Koch Industries, care au legătură mai mult cu caracterul decât cu competența pe o anumită funcție;
• Care sunt cele opt tipuri de inteligență: inteligența interpersonală, intrapersonală, lingvistică, logico-matematică, vizual-spațială, naturalistă, corporal-chinestezică și muzicală și cum le poate ajuta pe companii acest model pentru a alege cei mai buni angajați;
• Care sunt principiile directoare ale MBM și ce înseamnă fiecare dintre ele:
PRINCIPIILE DIRECTOARE MBM
1. Integritate
2. Conformitate
3. Crearea de valoare
4. Antreprenoriatul principial
5. Orientarea către client
6. Cunoaștere
7. Schimbare
8. Modestie
9. Respect
10. Împlinire
• FEEDBACK. De ce este important ca angajații să primească feedback pentru performanța lor pentru ca aceștia să evolueze și ce fel de feedback le oferă Koch Industries angajaților săi;
PROCESELE DE CUNOAȘTERE
Acest capitol îți vorbește despre cum să folosești informațiile pentru a produce rezultate. Ve afla așadar:
• Cum poți reduce cheltuielile pentru servicii de consultanță ale companiei;
• INSTRUMENTE DE MĂSURARE. Importanța instrumentelor de măsurare într-o companie și cum să le folosești pentru a îmbunătăți performanța acesteia;
• Analiza marginală și analiza comparativă și rolul lor în prevenirea pierderilor;
• Ce sunt centrele de profit și cum te pot ajuta ele să rentabilizezi afacerea;
DREPTURI DE DECIZIE:
„În cadrul sistemului MBM, drepturile de decizie sunt sinonime cu autoritatea. Dacă ai dreptul de a decide ceva, nu ai doar autoritatea de a decide, ci ești responsabil și ești tras la răspundere pentru asta.”
Așadar, aici vei putea afla mai multe despre:
• DECIZII. Cât de importante sunt drepturile de decizie din interiorul organizației și cum să le gestionezi eficient;
• Cei opt pași ai cadrului decizional și cum să îi aplici corect pentru a evita capcanele deciziilor;
• ROLURI, RESPONSABILITĂȚI ȘI AȘTEPTĂRI: Cum să atribui în mod adecvat rolurile și responsabilitățile în companie;
STIMULENTE:
„Scopul sistemului de stimulente de la Koch este de a motiva angajații să aibă spirit de inițiativă, să creeze valoare pentru clienți, societate și companie și să înțeleagă că realizarea celui mai bun profit pe termen lung pentru Koch este și în beneficiul lor, personal.”
Această dimensiune a MGM vorbește mai exact despre:
• MOTIVAȚIE. Cum să faci diferența între stimulentele benefice și cele care nu încurajează crearea de valoare;
• Cum arată un sistem eficient de stimulente și cum să le acorzi pe baza unei evaluări a contribuției totale a unui angajat;
PARTEA A III-A
Sistemul MBM permite fiecărui angajat să inoveze și să rezolve probleme fără să i se spună exact cum trebuie să procedeze. Nu întâmplător majoritatea exemplelor din acest audiobook este constituită din inovațiile și contribuțiile angajaților. În această parte a audiobookului vei descoperi așadar patru studii de caz în MBM din care te poți inspira pentru rezolvarea problemelor din compania ta.
Este vorba despre exemplul companiei Georgia-Pacific și cum s-a schimbat divizia Consumer Products a acesteia din punctul de vedere al viziunii, virtuților și talentelor, al proceselor de cunoaștere, al drepturilor de decizie și al stimulentelor după ce a fost achiziționată de Koch Industries și a fost aplicat sistemul MBM.
Tot aici vei afla cum a fost pus în aplicare sistemul MBM la Koch Industries pentru optimizarea sistemului de asigurări sau cum au fost transformate rafinăria și complexul chimic Corpus Christi din cadrul Flint Hills Resources sub toate aspectele lor pentru a deveni mai profitabile cu ajutorul MBM sau ce schimbări a adus cu sine implementarea sistemului MBM la uzina GP Green Bay Broadway Mill.
Finalul audiobookului este o sursă de inspirație pentru cei care doresc să implementeze MBM în compania lor (conținând o serie de sfaturi în acest sens) dar și un prilej de meditație, autorul concluzionând că:
„Principalul motiv pentru care ne străduim să ne sporim capitalul și afacerile este ca să putem contribui mai mult la bunăstarea clienților noștri, a comunităților, a angajaților și a societății. Același obiectiv va ajuta orice companie să realizeze la rândul ei profit bun.
Cel mai mare dar pe care îl putem primi și da mai departe este oportunitatea de a găsi și de a ne urma pasiunea și, în felul acesta, să schimbăm lucrurile ajutându-i pe ceilalți să își îmbunătățească viața. Să fii cu adevărat bogat înseamnă să trăiești o viață plină de semnificație. Acest fapt mi-a fost imprimat la o vârstă fragedă și este moștenirea pe care încerc să o dau mai departe. Sper că toată lumea va avea oportunitatea de a trăi minunatul sentiment al împlinirii.”