În anul 2005 studentul britanic Alex Tew a creat o pagină web pe care a împărțit-o într-un milion de pixeli. Ulterior a vândut fiecare pixel cu un dolar, cu scopul de a-și plăti taxele universitare. Cum ideea lui s-a viralizat rapid pe Internet, Alex a reușit să facă primul său milion de dolari la vârsta de numai 21 de ani.
Judecând după definiția actuală a unei afaceri, „o afacere este o activitate comercială sau economică legală desfășurată de către o persoană sau o organizație în scopul de a obține profit”, Alex a pus la punct cu resurse minime și cu un minim efort, o afacere super-profitabilă.
La fel cum a făcut și mai îndrăznețul Gary Dahl în anii '70, care a creat și a vândut Pet Rocks (pietrele de companie), niște pietre netede pe care le-a ambalat într-o cutie cu paie, pretinzând că sunt animalele de companie ideale, întrucât nu necesitau întreținere. Această idee simplă a devenit un fenomen cultural și a generat vânzări de milioane de dolari.
Chiar dacă și exemplele de mai sus pot fi numite afaceri, judecând după definiția standard, cu toții suntem conștienți de faptul că pentru a pune pe picioare o afacere solidă, care să creeze noi locuri de muncă și să aducă profit, ai nevoie de ceva mai mult decât de o idee trăsnită și ceva noroc.
„Secretul succesului în afaceri constă în a ști ceva ce nimeni altcineva nu știe.” - Aristotel Onassis
Pentru a pune pe picioare o afacere solidă și stabilă ai nevoie de know-how. Know-how pentru a inova, pentru a o digitaliza, pentru a o face sustenabilă, pentru a o orienta către client, pentru a te asigura că este suficient de flexibilă pentru a se adapta rapid la numeroasele schimbări de pe piață, pentru a încheia parteneriate avantajoase, pentru a o globaliza, etc.
Cum lucrurile se schimbă tot mai rapid în mediul de afaceri, așa cum se schimbă în toate domeniile în momentul de față de altfel, datorită progresului tehnologic și concurenței tot mai acerbe care te obligă să inovezi, a fi la curent cu noutățile în domeniul în care activezi devine sinonim cu a te menține pe piață.
Pachetul 10 cărți de business disponibil acum la Editura ap! cu o reducere de 40% te va ajuta să îți upgradezi know-how-ul în ceea ce privește afacerile cu cele mai proaspete informații din domeniu.
.jpg)
Fiecare dintre cele 10 cărți cuprinse în pachet te va ajuta să te pui la curent cu ceea ce înseamnă și cu ceea ce presupune o afacere de succes.
Iată pe scurt despre ce este vorba în fiecare din cele 10 cărți:
1.Strategii bune, strategii rele de Richard P. Rumelt vorbește despre diferențele uriașe dintre strategiile bune în afaceri și cele rele, ghidându-te totodată în vederea elaborării unor strategii câștigătoare în organizația ta. Autorul îți va prezenta structura și elementele fundamentale ale unei strategii bune, principalele surse ale puterii utilizate pentru elaborarea unor strategii bune și o sumedenie de exemple foarte relevante care te vor ajuta să înțelegi pe deplin conceptele explicate în carte.
Asta deoarece dezvoltarea și implementarea unei strategii este principala sarcină a unui lider, fie că este CEO-ul unei companii din topul Fortune 100, antreprenor, pastor, director de școală sau oficial guvernamental.
2.Simplifica de Richard Koch și Greg Lockwood te învață să ai succes în afaceri simplificând. Cei doi autori au studiat unele dintre cele mai de succes afaceri din lume din ultimii 100 de ani și au ajuns astfel la concluzia că aproape toate marile povești de succes din secolul XX sunt despre simplificare. Ford Motor Company, IKEA, McDonald’s, Apple, Uber, Spotify, Airbnb, Honda, Pepsi-Cola, Southwest Airlines, Amazon, toate sunt companii care au schimbat lumea cu afacerile lor în ultimii ani. Secretul lor? Au avut în frunte mari simplificatori. De la ei, oricine este răspunzător în momentul de față de soarta unui business, are ceva de învățat.
3. Următoarele tale 5 mutări de Patrick Bet-David cu Greg Dinkin face o analogie între șah și afaceri și te învață să abordezi afacerile, așa cum abordezi o partidă de șah. Dar cartea aceasta nu este câtuși de puțin despre șah. Cartea de față este 100% despre afaceri și îți va furniza câteva strategii pe care, probabil, vei dori să le implementezi cât de curând și în afacerea ta.
Geniul șahului Magnus Carlsen era capabil să gândească cu 15 mutări în avans. Despre Elon Musk (și el un bun jucător de șah), fratele său, Kimbal, spunea că este capabil să gândească lucrurile cu 12 mutări în avans. Patrick Bet-David te va învăța și pe tine la rândul tău să gândești ca un maestru strateg în afaceri, adică cu cel puțin cinci mutări în avans.
4.Superșefi de Sydney Finkelstein te va face să vezi prin ce se diferențiază marii lideri de managerii tradiționali. Cum gândesc? Cum abordează relațiile interumane? Cum trăiesc? Ce îi motivează? și Cum știu ei înșiși la rândul lor să îi motiveze pe cei din echipa lor? - sunt doar câteva dintre întrebările la care îți va răspunde această carte, pentru scrierea căreia autorul s-a documentat timp de 10 ani, intervievând peste 200 de superșefi și subordonați de-ai lor.
Cartea te va convinge prin exemple concrete că superșefii au mereu ceva în plus față de managerii profesioniști și că acel ceva este motivul pentru care exercită un efect puternic, unic și benefic asupra angajaților. Află care este acel ceva și devino și tu un superșef!
5.Schimbarea de Chip și Dan Heath îți arată cum poți înfăptui schimbări importante în viața ta sau în cadrul unei organizații sau a unei comunități. Din zecile de studii de caz incluse în carte vei vedea cum se pot produce schimbări colosale în comunități sărace grav afectate de malnutriție; în modul de lucru din spitale; în comportamentul unor copii problemă; în comportamentul unor părinți abuzivi cu copiii lor; în modul de diagnosticare și tratare a unei boli necruțătoare precum cancerul; în abandonarea unui obicei periculos precum consumul de droguri, sau a unuia la fel de periculos precum utilizarea în exces a telefonului mobil sau în transformarea unor organizații nerentabile în unele foarte profitabile, ca să amintim doar o parte dintre ele.
Profesioniștii din educație și sănătate, psihologii, antreprenorii, managerii, comunicatorii, primarii, și alte categorii profesionale care au puterea de a înfăptui schimbări în cadrul comunităților vor considera cu siguranță această carte o sursă de inspirație.
6.Profit bun de Charles G. Koch va fi o sursă de inspirație pentru toți cei care conduc sau dețin un business. Asta pentru că autorul și totodată CEO-ul corporației Koch Industries - evaluată la 100 de miliarde de dolari - își povestește propria experiență în lumea business-ului, sperând astfel să inspire noua generație de manageri și antreprenori să își conducă afacerile spre succes cu ajutorul sistemului revoluționar de management intitulat Market-Based Management® (MBM). „Profit bun” este pe scurt despre cum să aplici filosofia câștigului reciproc în compania ta, despre necesitatea de a inova permanent în cadrul unei afaceri, și mai ales, despre a oferi valoare clienților prin toate acțiunile pe care le întreprinzi.
7.Efectul miliardarului prin forțe proprii de John Sviokla și Mitch Cohen este un răspuns cât se poate de complet la întrebările: Cum au ajuns ei miliardari? și Ce calități, abilități și mentalități i-au ajutat pe acești oameni să schimbe lumea cu afacerile lor? Este vorba mai exact despre acei miliardari care și-au creat averile prin forțe proprii grație inteligenței, imaginației, intuiției sau pur și simplu, unui al șaselea simț care i-a ajutat să vadă o nevoie pe care lumea o avea, găsind totodată și soluția pentru a o satisface. Cei doi autori evidențiază trăsăturile distinctive ale acestor oameni valoroși, pentru a învăța să le recunoști și să le atragi în compania ta, sau, de ce nu, pentru a deveni tu însuți unul dintre ei. O minunată carte de business și leadership care te va ajuta să pătrunzi în mintea miliardarilor pe cont propriu.
8.Companie de mare viteză de Jason Jennings (cu Laurence Haughton) vorbește despre strategiile care îi pot ajuta pe proprietarii de afaceri să-și transforme companiile în unele de mare viteză, dezvoltând o cultură a acțiunii rapide și a dezvoltării în cadrul lor. Cartea se bazează pe date și cifre reale, preluate direct din marile companii americane, oferindu-le astfel antreprenorilor strategiile necesare pentru ca organizațiile lor, prin viteză și acțiune imediată, să fie capabile să realizeze următoarele:
- să rezolve problemele din prima, în loc să revină asupra lor iar și iar;
- să își țină aproape clienții fideli;
- să îi mobilizeze pe cei 70% dintre angajați care spun că nu se simt implicați activ în afacere să-și facă partea de treabă ce le revine;
- să le permită oamenilor să-și recunoască greșelile, în loc să le ascundă sub preș;
- să îi încurajeze pe oameni să improvizeze, în loc să aștepte indicații de la superiori;
- să reducă rezistența la ideile noi;
- să obțină mai multă coordonare și cooperare între funcții și titluri;
- să ocupe posturile vacante cu oameni cărora le place să fie rapizi;
- să rezolve simultan toate problemele nou apărute.
9.Lupta cu focul: Criza financiară și lecțiile ei de Ben S. Bernanke, Timothy F. Geithner și Henry M. Paulson Jr. este un studiu foarte interesant și bine documentat despre teoria și practica combaterii dezastrelor financiare. Cartea vorbește mai exact despre marea criză financiară din 2008, despre cum s-a produs ea, și mai ales, despre lecțiile ei, care s-ar putea dovedi folositoare pentru reducerea daunelor în cazul unei viitoare noi crize.
Cei trei autori ai cărții au ocupat funcții de decizie în timpul marii crize financiare din 2008: Ben S. Bernanke era președintele Rezervei Federale, Henry M. Paulson Jr., secretarul Trezoreriei, iar Timothy F. Geithner, președintele Băncii Rezervei Federale din New York. Fiecare dintre ei a contribuit astfel, prin natura funcției ocupate, la măsurile luate în fața catastrofei care a înăbușit creditele globale, a devastat finanțele globale și a lăsat economia americană pradă unei recesiuni de proporții, nemaiîntâlnite de pe vremea cozilor la alimente și a bidonvilurilor din anii ’30.
10.Reinventatorii de Jason Jennings oferă sfaturi concrete și exemple edificatoare despre modul în care se reinventează afacerile pentru a se situa cu un pas înaintea competiției. Reinventatorii dezvăluie secretele utilizate de mari companii precum: Starbucks, IKEA, Apple, Windows, SAS, Capital One, Humana, Koch Industries, etc pentru a se impune într-o lume a afacerilor în care concurența este acerbă.
Analiza inițială de la care pleacă Jennings în „Reinventatorii” este pur și simplu șocantă. Comparând lista primelor 25 de companii din clasamentul Fortune 500 din anii 2000, cu lista primelor companii din anul 2010, el a constatat că 16 dintre companiile aflate odinioară în top 25 au decăzut în decursul a doar zece ani. Asta înseamnă aproape două treimi! Motivul cel mai probabil al eșecului lor este faptul că nu au evoluat, nu s-au schimbat, nu s-au dezvoltat și nu s-au reinventat constant. Prin urmare, autorul vă pune la dispoziție în această carte o serie de strategii preluate de la cei mai buni „reinventatori în serie”, care vă vor ajuta să vă reinventați afacerile pornind de la principii mai solide și mai persistente.
În încheiere te invit să achiziționezi Pachetul 10 cărți de business, reamintindu-ți că succesul nu înseamnă să fii cel mai bun, ci să devii tot mai bun în fiecare zi.
Comandă pachetul aici:
Aruncă o privire și pe celelalte pachete ale noastre de 10 cărți. Fiecare dintre ele te poate ajuta să devii tot mai bun în fiecare zi!
Pachet 10 cărți de antreprenoriat
Pachet 10 cărți de educație financiară
Pachet 10 cărți de spiritualitate
Pachet 10 cărți de dezvoltare personală
Pachet 10 cărți pentru starea ta de bine