Cunoaștere nelimitată: Cum să vă descoperiți tipurile de inteligență, să vă dejucați autosabotajul, să practicați citirea rapidă și să memorați imposibilul, distrându-vă
Poate fi achiziționat online, prin Card bancar sau transfer bancar. INSTRUCTIUNI DOWNLOAD
- Stoc: În stoc
- Stoc: În stoc furnizor
- Termen de livrare 5 - 10 zile lucrătoare
- Stoc: Indisponibil
Cunoaștere nelimitată: Cum să vă descoperiți tipurile de inteligență, să vă dejucați autosabotajul, să practicați citirea rapidă și să memorați imposibilul, distrându-vă: fiți hackerul propriului creier!/ Connaissance illimitée de Mohamed Boclet este cartea care vă va arăta, pagină cu pagină, că resursele voastre de cunoaștere sunt nelimitate. Singura condiție pentru a ajunge să beneficiați de ele este să învățați cum să le accesați.
„Învățarea este o sursă de împlinire, de bunăstare, de progres personal și profesional, și este accesibilă tuturor.”
Această carte vă va ajuta:
• Să descoperiți cheile concentrării pentru a dobândi eficiență și a obține rezultate.
• Să vă folosiți creierul la momentul potrivit și în condițiile ideale, astfel încât să devină un aliat în viața voastră.
• Să vă antrenați memoria pentru a reține imposibilul.
• Să vă identificați și să vă folosiți tipurile dominante de inteligență.
• Să realizați hărți mentale.
O lectură excelentă pentru elevi, studenți, profesori, medici și toți cei care sunt de acord cu faptul că nu ar trebui să ne oprim niciodată din învățat.
Mohamed Boclet provine dintr-o familie de imigranți africani care au decis să se stabilească în Franța. Tatăl său, zidar, și mama sa, casnică (ambii analfabeți) erau originari din Magreb. S-au stabilit în Franța cu scopul de a le oferi o viață mai bună celor șapte copii ai lor. Din păcate, în primii ani de școală, Mohamed nu s-a dovedit a fi foarte înzestrat, iar la vârsta de 12 ani, avea să se îmbolnăvească de diabet. Cu toate acestea, mai târziu va fi admis la Facultatea de Medicină, pe care o va abandona, hotărând să se specializeze în inginerie electrică și informatică industrială. Se angajează la o mare companie din domeniul energiei, unde câștigă încrederea superiorilor. După patru ani, se mută la Montpellier, împreună cu soția lui, unde i se naște și primul copil. Acolo, soția lui, Mathilde, îi recomandă să urmeze un curs de citire rapidă. Cursul îl ajută să își descopere pasiunea pentru cărți, dar și pentru muzică, cinema și discuții cu alți pasionați.
„Cititul este secretul comun al tuturor persoanelor care reușesc să se transforme. Cu cât citim mai mult, cu atât învățăm mai mult și cu cât învățăm mai mult, cu atât înțelegem mai bine lumea și sensul vieții noastre. Citirea rapidă deschide astfel un ocean de posibilități.” - Mohamed Boclet, Cunoaștere nelimitată
Citirea rapidă ajunge să îl pasioneze într-atât, încât, în octombrie 2019, participă la campionatele de citire rapidă din Franța, împreună cu doi dintre prietenii săi. Termină pe locul 30 din aproximativ 150 de participanți.
Ulterior, pe măsură ce devine tot mai bun la citirea rapidă, își descoperă menirea vieții: popularizarea citirii rapide, realizând faptul că „ne folosim creierul ca pe o trăsură, dar el este un Ferrari”. Înființează așadar asociația „Cunoaștere nelimitată”, care va deveni ulterior un organism de formare.
În iunie 2020 participă din nou la campionatul de citire rapidă din Franța. Citește 300 de pagini în 37 de minute și se clasează pe locul 9 din 120 de participanți. În schimb, termină pe primul loc la probele de mind mapping.
Pe 30 mai 2021, este arbitru internațional pentru proba de mind mapping și, mai ales, concurent la cea de citire rapidă... la care câștigă titlul de vicecampion mondial! Citește o carte de 170 de pagini în 17 minute și 30 de secunde. Mai exact, reușește să citească și să asimileze în jur de zece pagini pe minut!
Mohamed Boclet este triplu campion al Franței la mind mapping (hărți mentale). A devenit o referință în domeniul tehnicilor de învățare, iar centrul său de formare numără astăzi peste 10.000 de „nelimitați”. Pentru mai multe informații despre activitatea lui accesați: www.mohamedboclet.com.
Cartea este împărțită în 8 capitole, după cum urmează :
1. PUTEREA CUNOAȘTERII
Multe persoane sunt atrase de învățare, dar nu știu de unde să înceapă. De aceea, autorul vă oferă aici:
• 7 sfaturi pentru a vă identifica tematicile de învățare;
• Cele 11 virtuți ale cunoașterii:
• 4 sfaturi pentru redescoperirea plăcerii de a învăța;
• 5 idei gratuite pentru a găsi cunoașterea;
• Cele 4 etape ale ciclului învățării.
2. DEZVĂȚAȚI-VĂ DE PROPRIILE LIMITE
Oricare ar fi proiectul vostru, oricare ar fi obiectivele și dorințele voastre, puteți face totul pentru a le realiza pentru că sunteți nelimitați. Nu mai credeți contrariul, nu mai credeți în gândurile voastre limitative. Corectați-le atunci când apar. Reprogramarea limbajului nostru interior înseamnă reprogramarea viziunii noastre asupra lumii și, prin urmare, reprogramarea propriei persoane. Schimbându-ne concepția despre lucruri, ne schimbăm pe noi și, astfel, iese la iveală întregul nostru potențial.
Primul pas pentru a scăpa de limitele personale este să scăpăm de convingerile limitative. Convingerile limitative ne-au fost alimentate de-a lungul timpului de cei din jurul nostru (școală, familie, prieteni) dar mai ales de noi înșine care am ajuns să credem că nu putem să facem sau că nu suntem buni la anumite lucruri.
Iată și alți factori care contribuie la limitarea noastră:
„Neputința învățată” (termen adus în prim plan de psihologul Martin Seligman, în 1964) - desemnează faptul că dacă am dat greș o dată sau de mai multe ori într-o anumită direcție, ajungem să credem că vom da greș mereu. Opusul neputinței învățate este Efectul Pigmalion.
Efectul Pigmalion desemnează faptul că un individ este capabil să își îmbunătățească performanțele dacă cei din jurul său – și mai ales un profesor, un formator sau o figură a autorității – au o atitudine pozitivă față de el și față de capacitatea sa de a reuși.
Profețiile autoîmplinite. Datorăm expresia „profeție autoîmplinită” sociologului american Robert K. Merton. Acest termen se referă la faptul că convingerile noastre sunt atât de puternice și adânc înrădăcinate, încât ajung să devină realitate.
Convingerile noastre limitative ne aduc liniște, ne răspund la întrebări și ne protejează, însă, de cele mai multe ori sunt false. De aceea trebuie să scăpăm de ele.
Scapă în 5 pași de convingerile limitative:
1. Primul pas: Identifică-ți convingerile limitative;
2. Pasul 2: Identifică-ți convingerile limitative care te blochează;
3. Pasul 3: Notează-ți convingerile limitative pe o foaie de hârtie;
4. Pasul 4: Amuză-te când formulezi o convingere limitativă negativă cu voce tare sau în gând, adăugând termenul „încă”.
5. Treci la acțiune!
Sabotorul nostru interior nu face altceva decât să ne reamintească toată ziua de convingerile noastre limitative, spunându-ne, de exemplu: „Nu face asta, va merge prost”. De aceea autorul ne oferă 5 pași de acțiune pentru a scăpa de sabotorul nostru interior:
1. Dați-i un nume, asociați-i o imagine, precum cea de Superman;
2. Distrați-vă contracarându-l prin reformularea convingerilor pe care vi le șoptește la ureche.
3. Identificați-vă strategiile prin care vă limitați singuri, pentru că sabotorul nu se mulțumește doar să ne trimită mesaje negative, ci face în așa fel încât să ne sabotăm propriile acțiuni înainte de a încerca.
4. Căutați bucurie în jurul vostru și învățați să vă entuziasmați.
5. Nu mai folosiți termenul „dar”.
Prejudecățile de gândire sunt tipare de gândire înșelătoare. Deși au utilitatea lor, uneori acționează ca o piedică în calea evoluției gândirii, a îmbogățirii cunoștințelor și a deschiderii minții noastre.
Efectul Dunning-Kruger sau „efectul de supraîncredere”, această prejudecată cognitivă descrie tendința persoanelor cu cele mai puține abilități într-un anumit domeniu de a se supraestima.
3. CREIERUL ȘI MODUL DE A ÎNVĂȚA
Pentru a-și dezvolta abilitățile, creierul nostru trebuie să fie folosit. Cu cât se confruntă mai mult cu noutatea, cu atât se dezvoltă mai mult. Cu cât este mai puțin folosit însă, cu atât se deteriorează mai mult.
Somnul este una dintre condițiile esențiale ale învățării eficiente. Alte condiții necesare în acest sens sunt:
• să fiți relaxați fizic;
• să fiți liniștiți din punct de vedere mental, eliberați de orice gând invaziv;
• să fiți stabili emoțional, deoarece prea multe emoții ne determină să ne concentrăm asupra lor.
Cum să învățăm mai bine: cele 7 legi ale creierului
Cunoașterea celor șapte legi ale creierului este esențială pentru a fi eficienți în procesul învățării. Iată care sunt acestea:
1. Creierul șterge: de aceea este important să ne stabilim obiective și să-i indicăm creierului nostru informațiile pe care dorim să le reținem.
2. Creierul are plasticitate: Creierul nostru este performant; face legături între toate informațiile pe care le stochează, ceea ce ne stimulează să avem idei noi, o mai mare ușurință de înțelegere, o minte mai ageră, și, de asemenea, umor...
3. Creierul nu îndeplinește mai multe sarcini deodată, de aceea e important să exersăm zilnic să ne fixăm atenția și să ne concentrăm asupra unei singure sarcini, nici mai mult, nici mai puțin.
4. Creierului îi plac micile succese: așadar, dacă aveți un obiectiv „mare”, creierul vostru va avea nevoie să îl împărțiți în obiective mai mici, pentru a-l aborda pas cu pas.
5. Creierul lucrează fără să știm: Tuturor ni s-a întâmplat să ne vină acea „idee genială” la duș sau să găsim răspunsul la o problemă atunci când nu ne așteptam. Aceasta este cea mai bună dovadă a faptului că creierul nostru continuă să lucreze chiar și atunci când noi credem că nu face asta.
6. Creierul este alcătuit din două emisfere: cea stângă se ocupă de tot ceea ce ține de analiză, secvențialitate și detaliu, în timp ce, cea dreaptă utilizează aspectele vizuale pentru reprezentări intuitive și globale. O învățare optimă se bazează pe ambele simultan.
7. Creierul este dotat cu un GPS intern: acesta se numește „hipocamp” și ne ajută să ne orientăm în spațiu și să estimăm distanțele. Prin urmare, ca să rețineți o informație importantă, notați-o pe un post-it, pe care să-l puneți într-un loc strategic din mediul vostru personal, unde aveți șansa să o vizualizați des.
La fel de important, pentru a fi eficienți în procesul învățării, este să cunoaștem ce tip de inteligență avem. Howard Gardner, psihologul american care a identificat cele nouă tipuri de inteligență, vorbește despre:
1. Inteligența verbal-lingvistică. Ea reflectă o afinitate pentru cuvinte. Politicienii, scriitorii sau avocații au o inteligență verbal-lingvistică dominantă, care permite o utilizare eficientă a limbajului în profesia lor.
2. Inteligența logico-matematică reflectă capacitatea de a rezolva probleme complexe, pentru a stabili raporturi cauză-efect și pentru a manipula corect cifrele. Din acest motiv, o regăsim la matematicieni, oameni de știință și chiar la medici.
3. Inteligența interpersonală ușurează interacțiunea cu ceilalți. Adoptarea comportamentelor potrivite în societate și sociabilitatea țin de această inteligență.
4. Inteligența intrapersonală se concentrează pe armonia interioară. Este vorba de introversie, interioritate, ușurința de a ne pune întrebări, de a ne simți liniștiți, de a ne asculta dorințele, nevoile.
5. Inteligența vizual-spațială: este capacitatea de reprezentare spațială a minții. Ne permite să ne imaginăm o idee, să o reprezentăm printr-un desen, o schemă, o hartă etc. Acest tip de inteligență se regăsește la arhitecți, stiliști sau fotografi.
6. Inteligența chinestezică constă în folosirea propriilor capacități fizice în procesul de învățare sau de memorare. Se referă la mișcarea și controlul corpului. Este foarte dezvoltată la sportivii de performanță, dar și la chirurgi.
7. Inteligența muzical-ritmică se rezumă prin expresia „a avea ritmul în sânge”. Crearea de melodii, memorarea unor versuri, gânditul pe ritm sunt competențe dezvoltate prin acest tip de inteligență. Este întâlnită la cântăreți, coregrafi sau muzicieni.
8. Inteligența naturalist-ecologistă evidențiază sensibilitatea unui individ față de mediul extern. Este dezvoltată la persoanele cărora le place să aibă grijă de animale, să grădinărească sau să studieze natura în general. Ea necesită un spirit bun de observație și o bună capacitate de analiză.
9. Inteligența existențială este cea care dă sens lucrurilor. Ea pune întrebări, reflectează, analizează. Se regăsește mai ales la gânditori și filozofi.
Tot în această secțiune, autorul identifică și cele trei tipuri de învățare (modelul VAK):
• V de la vizual: preferați să învățați prin intermediul ilustrațiilor, al graficelor, al videoclipurilor sau al altor suporturi vizuale.
• A de la auditiv: învățați mai bine ascultând o conferință, un curs, o emisiune radio etc. sau vorbind singur.
• K de la kinesthetic (chinestezic): învățați mai mult prin interacțiune fizică – mișcare, atingere, senzații corporale etc.
Și pentru că creierul este un mușchi care poate fi întărit, autorul ne oferă 6 idei pentru a ne stimula creierul:
• Să ne amintim visele
• Să ne hidratăm corespunzător
• Să schimbăm mâna cu care ne periem dinții, ne pieptănăm, dăm paginile unei cărți, etc
• Să citim;
• Să facem sport.
• Să mâncăm bine.
4. GESTIONAREA TIMPULUI
Autorul vă ajută în această secțiune să conștientizați mai bine modul cum vă petreceți timpul, făcând o listă a celor cinci tipuri de timp:
Cele 5 tipuri de timp:
1. Timpul profesional: reprezintă activitățile care au ca scop obținerea unei remunerații.
2. Timpul personal: reprezintă activitățile care generează plăcere;
3. Timpul pentru sine: acest timp este dedicat vouă (sport, meditație, învățare);
4. Timpul obligatoriu: reprezintă tot ceea ce sunteți obligați să faceți (cumpărături, dormit, dusul copiilor la școală)
5. Timpul pierdut: este timpul petrecut pe Instagram, pe Netflix, vorbind la telefon.
Faceți un calcul și încercați să vă dați seama cât timp pierdeți în fiecare zi cu activități inutile, iar apoi luați măsuri pentru a nu mai irosi atât de mult timp.
Tot în această secțiune autorul vă oferă:
• 3 sfaturi pentru a nu mai procrastina;
• 6 reflexe pentru a deveni eficienți și a câștiga timp;
• Cum să profitați de ritmul circadian sau de momentul potrivit pentru a vă folosi creierul;
• Folosirea tehnicii Miracle morning, pentru o gestionare mai eficientă a timpului;
• Cum să adaptați conceptul de miracle morning la învățare;
• 5 legi pentru a deveni hackerul propriului timp
5. CONCENTRAREA OPTIMĂ
Lipsa concentrării ne împiedică să ne atingem obiectivele. De aceea, autorul ne arată:
• Cum să dobândim starea de flow (concept inventat de psihologul maghiar Mihaly Csíkszentmihályi);
• Cum să folosim Metoda Pomodoro - o tehnică de gestionare a timpului concepută de antreprenorul Francesco Cirillo, la sfârșitul anilor 1980, care ne oferă cadrul ideal pentru concentrare și cele cinci etape ale metodei Pomodoro;
• Să stabilim ritualuri de lucru pentru o mai bună concentrare;
• Să ne asigurăm un mediu adecvat, care favorizează concentrarea;
• Să ascultăm sunete albe;
În continuare autorul ne oferă:
• 3 soluții pentru a ne păstra concentrarea;
• 5 sfaturi pentru a începe o detoxifiere digitală;
• 2 exerciții de stimulare pentru a vă crește nivelul de concentrare în fiecare zi.
6. CELE MAI BUNE TEHNICI DE MEMORARE
Una dintre principalele chei ale memoriei este legătura: crearea unei legături între toate informațiile pe care dorim să le reținem ne ajută să ne deplasăm prin creierul nostru ca printr-un depozit uriaș de informații bine organizate.
Din această secțiune vom afla:
• Cele 5 tipuri de memorie:
1. Memoria pe termen scurt;
2. Memoria perceptivă;
3. Memoria semantică;
4. Memoria episodică;
5. Memoria procedurală.
• Cele două mari principii ale memorării: INTENȚIA ȘI CODIFICAREA
• Cele două chei ale memoriei: asocierea și imaginația;
• Modalitățile de a stabili conexiuni între informații pentru a le reține mai ușor.
Codificarea prin imaginație: implică suprapunerea informației pe care dorim să o reținem peste o imagine pe care o știm sau ne face plăcere să o creăm mental.
- Cum să creăm povești pentru a reține mai bine informația;
Cercetările din psihologie sugerează că reținem de douăzeci de ori mai bine faptele atunci când fac parte dintr-o poveste, din două motive: le dă un sens și activează cele cinci simțuri ale noastre.
• Cele 4 reguli de urmat pentru a crea o poveste;
• 3 ingrediente pentru a ne dinamiza poveștile: individualitatea; mijloacele mnemotehnice; metafora.
• Tehnica spațializării și a palatului memoriei;
• Cum să folosim repetiția spațiată pentru a reține informațiile pe termen lung;
• Cum să vă creați propriile flashcarduri pentru autotestare;
• Cum să folosiți exercițiul celor doi pereți pentru a practica repetiția spațiată.
7. BAZELE MIND MAPPINGULUI
Mind mappingul este o tehnică de luare a notițelor sub forma unei hărți, care conține cuvinte-cheie și imagini, niciodată fraze. Din acest motiv, se mai numește și „hartă mentală” sau „hartă euristică”. Mind mappingul ne ajută să luăm notițe eficient, deoarece respectă modul natural de funcționare a creierului nostru, care nu gândește într-un mod liniar, ci ramificat.
Din această secțiune veți afla:
• Cele 3 virtuți ale mind mappingului;
• Cele 7 reguli ale mind mappingului pe care trebuie să le cunoaștem pentru a începe să folosim această tehnică: folosim o foaie albă, orientată pe orizontală, începem cu centrul hărții, inserăm imagini, folosim culori etc.
• Cele trei utilizări ale mind-mappingului: gestionarea și memorarea informației primite, clarificarea informației pe care o transmitem și stimularea creativității.
• Tipurile de inteligență implicate în mind-mapping. Mind-mappingul implică aproape toate formele noastre de inteligență, dar și canalele de percepție și memoriile de lungă durată, din simplul motiv că realizarea unei hărți euristice angajează corpul și mintea, mișcarea, vizualul, cuvintele etc.
8. PRACTICAREA CITIRII RAPIDE
Citirea rapidă ne invită să parcurgem rapid acele cărți din care dorim să extragem cunoștințe. Este un instrument fantastic pentru a dobândi cunoștințe. Este, de asemenea, deosebit de util atunci când trebuie să citim rapoarte, scrisori, contracte, e-mail-uri lungi etc. În viața de zi cu zi, citim până la patru ore pe zi, vrând-nevrând, mai ales în scop profesional. Imaginați-vă cât timp ați putea economisi dacă ați învăța să citiți rapid!
Majoritatea oamenilor citesc mai puțin de 200 de cuvinte pe minut. Aceștia sunt numiți „cititori lenți”. Un cititor mediu citește între 200 și 500 de cuvinte pe minut, în timp ce un cititor rapid ajunge la peste 500 de cuvinte pe minut. Mohamed Boclet citește 2.400 de cuvinte pe minut la campionatele mondiale și ne dezvăluie în această secțiune tehnicile care l-au ajutat să ating această performanță.
Din această secțiune veți afla:
• Care este diferența dintre citirea rapidă și citirea pe diagonală?
• Care sunt avantajele cititului?
• Care sunt cei trei piloni ai citirii rapide?
• Ce este balansierul și cum putem folosi această metodă pentru citirea rapidă?
• Cele 7 tehnici de citire rapidă.
De reținut:
• Exersarea citirii rapide în fiecare zi, de exemplu cât durează o sesiune Pomodoro, este cea mai bună modalitate de a progresa.
• Citirea cu un ghid vizual, un pix sau un stilou digital, este primul gest care trebuie făcut. Acesta poate crește viteza de citire cu 30 %.
• Dacă este posibil să citim rapid, acest lucru se datorează puterii creierului care fotografiază și descifrează cuvintele fără să fie nevoie să le citim în minte.
În final vă invit să vă gândiți la aceste cuvinte ale lui Mahomed Boclet și să începeți să exersați. Pentru că nici nu vă puteți imagina unde puteți ajunge accesând cunoașterea nelimitată:
„Nu uitați niciodată că 1 este mai bun decât 0, că nu există acțiuni mici, că, lucrând timp de 10 minute în fiecare zi, se poate schimba cursul lucrurilor. A vă aloca timp pentru a învăța în fiecare zi înseamnă a vă aloca timp pentru voi, pentru evoluția voastră personală și profesională. Așadar: faceți-o! Deschideți o carte, un caiet și începeți! Uitați de limite, pentru că ele nu există, sau există doar în mintea voastră, și avansați, în ritmul vostru, pe calea cunoașterii nelimitate. Oricine o poate face. Îmi place să spun că eu sunt dovada vie.”